Seronok Pula Baca Blog Kereta Mayat | Jom Sedarkan Diri Yang Terlena . Demi Akhirat Mendatang

Kereta Mayat? Pertama kali mendengar nama blog ini. Mungkin ada yang terfikir.

"Eh! Nie blog seram ke? Cerita pasal apa ek?"

Tapi kita jangan salah sangka. Rupanya blog yang bernama Kereta Mayat ini sebenarnya membicarakan agama. Artikel yang menarik yang ditulis oleh En Hamka. Menarik serta kena mata hidung sendiri.

Apabila aku mula membacanya blog beliau semalam. Aku sedar..Aku sedar kesilapan aku. Tapi kan, En Hamka sebenarnya bukan Ustaz.. Entrinya juga tidak berat mata memandangan dan tidak berat kepala berfikir. Bagus untuk tumbesaran anak-anak. Eh! Blog Kereta Mayat tidak sesuai untuk tumbesaran anak-anak. Umur 18 sahaja ke atas tetapi blog beliau bagus untuk tumbesaran pemikiran anak-anak.

Entri yang ringkas tapi panjang membuatkan kita berfikir sejenak..dua jenak dan seterusnya.  Sebagai seorang blogger,kadang-kadang kita juga melakukan blogwalking. Jadi, selepas kita blogwalking. Mari lah sama-sama kita singgah sebentar di blog Kereta Mayat untuk muhasabah diri. 

* Iyalah. Sambil kau blogwalking tu,kau ada juga kutuk-kutuk. Marah-marah. Baik pi muhasabah. Lihat diri balik. Bertambah gak pahala.

Oleh yang demikian, aku menyarankan kepada anda singgahlah selalu di blog Kereta Mayat. 

*Aku bukannya apa..takut ada yang tidak tahu. Sekali tahu,pasti melekat punya.

Akhir kata, jika rasa ingin hilangkan tekanan.. Boleh la pergi ke Kereta Mayat. 

* Sumpah aku cakap ngan kau..Lawak gila blog nie.. Tak kering gusi beb!

Akhir Nur Kalam, renung-renungkan lah..Selamat beramal.

Nota:

1. Aku belum baca habis lagi Kereta Mayat.
2. Demi masa depan(akhirat)
3. Kalau yang tak tutup aurat, bacalah! Bagus!
4. Nak photostate sijil beranak mak.Eh! Sijil nikah..

Assalamualaikum warahmatullah...

4 comments:

faiq berkata...

jap lg aku g kereta mayat tu

Anwar Naim berkata...

seronok gak baca blog ni..

princeduyong berkata...

memang best blog ni...

namaku annonymous berkata...

to all.

memang best blog mereka..rugi kalau tak baca. hehe

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??