Wahai Pihak TV3 Malaysia. Anda Sedar Atau Tidak Cerita Alissa Yang Merepek Apa Entah Itu Membosankan!!!!

Entri ini entri yang penuh emosi dan rasa kebosanan serta rasa meluat dan menyampah.

Entri ini bukan untuk pihak TV3 tetapi aku ingin meluahkan rasa ketidakpuasan aku. Begini, aku tahu bahawa Tv3 merupakan syarikat swasta serta siarannya pula percuma tetapi janganlah kerana TV3 ini percuma. Cerita atau drama yang disiarkan pun HENTAM sahaja. Contohnya drama Alissa. Aku tidak pasti sudah berapa lama Alissa ini melekat di kaca Tv3. Sudah lama rasanya,kan?

Oh TV3, sedarlah..Atau lebih tepat lagi. Bukalah matamu dan mindamu. Tidakkah pihak TV3 sedar bahawa drama Alissa itu membosankan jiwa-jiwa rakyat Malaysia? Cerita entah papa. Membazirkan masa. Kalau iya pun tidak mahu siarkan drama yang gempak-gempak. Sekurang-sukarang pada pukul 3 petang itu. Siarkan sahaja cerita Senario yang lawaknya boleh menghilangkan tekanan jiwaku apabila pulang ke rumah.

Ini tidak, balik rumah. Bukak tv,indon! indon! dan indon! Aku tahu la TV3 ini ramai peminatnya. Jadi,korang Tv3 berlagak lah? Sebabnya pilihan rakyat Malaysia..Kalau macam ini, aku lebih rela layan cerita dvd cetak rompak hari-hari. Ops! Bukan salah aku membeli DVD cetak rompak tetapi salah TV3.

Alah..Mesti korang(TV3) tanya. "Kenapa salah kami?" 

Aku jawap yea.

"Kerana drama yang disiarkan banyak dari Indonesia. Korang perasaan atau tidak TV3? Dalam Jom Rileks itu apa? Sinetron Indonesia juga kan? Buka lah mata oiii!!!! Cerita entah papa.."

Kalau aku cakap pihak Tv3 B***H. Nanti aku pula kena saman. Iya lah,pandangan dan pendapat rakyat tidak diterima. Aku tahu bahawa TV3 Malaysia tidaklah berani. Contohnya facebook TV3 Malaysia sekarang ini tidak lagi membenarkan kami rakyat Malaysia meluahkan pandangan dan pendapat di ruangan komen dan hanya boleh komen di ruangan posting TV3 Malaysia sahaja. Pengecut bukan?

Entah ar. Sebenarnya banyak lagi ketidakpuasan aku seperti masa iklan yang ditayangkan namun aku tidak kisah sangat kerana TV3 Malaysia kepunyaan pihak swasta. Jadi,anda berhak untuk menyiarkan iklan. Tetapi ingatlah..

Apa yang TV3 siarkan itu bukan ditonton oleh anggota Tv3 sahaja tetapi seluruh rakyat Malaysia. Jadi,janganlah siarkan drama yang anda(Tv3) minati sahaja seperti drama dari Indonesia. (Mentang-mentang peminat tegar sinetron Indonesia..habis seluruh rakyat Malaysia terpaksa menontonnya).

Akhir kata, kalau TV3 masih 'tidak sedarkan diri'. Aku pun tidak tahu hendak buat macam mana sebab aku tidak kuasa untuk mengubah pihak TV3 supaya mendengar luahan kataku ini. Aku percaya rata-rata rakyat Malaysia pun setuju   dengan kata-kata ku ini supaya menghentikan sinetron dari seberang. Kalau disiarkan kadang-kadang boleh la tetapi kalau setiap hari. Mahu muntah darah.

Itu sahajalah.Sekian terima kasih.

Nota: Akan dihantar ke page TV3. Yang pasti aku tidak menyakiti hati sesiapa.


18 comments:

tengkorakemas berkata...

hehe..dvd..dvd..

memang bukan salah kita Amir..XD

ko ada tgk iklan stop piracy, lawak gile aku tgk..:D

oh berkenaan dgn sinetron..dah lama sgt Alissa tu..tapi aku jarang nak tgk cerita yg asyik melibatkan konflik dan hasad dengki ni..dah boleh jangka jalan ceritanya..

Hasrol Nizam berkata...

aku pun tak faham. apa yang best sangat pun ntah.

princeduyong berkata...

gua tak tengok...

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN berkata...

aaahh tv3 dari dulu camtu,,cam cibai sikit,,,

aku suka bukak tv3 ari isnin kol10 ngan ari jumaat kol 12.30 tgh malam,,,

boring gila babeng,,

yg satu lg,,,berita,,tgk la

mzhany berkata...

stuju...byk sgt derita indon ni malaysia ke indonesia?

::wan fadhilah:: berkata...

sama la... tak minta langsung nak tgk citer indon ni.. panjang berjela2.. tak pandai2 nak abis.. pastu citer ntah apa2.. yg kt tv9 pun sama jugak.. menyampah btul!

hans berkata...

hahha
cerita Alisa tu bongok
tapi best juga tgok sebab sambil tgok leh kutuk2 kebodohan Alisa
hahahaha

P/S : Antara Dia, Kau Dan Aku - Episod 39

no-nonsense mom berkata...

setuju sgt2x. memang citer alisa tu merepek meraban... dah terlampau lama ditayangkan.

teringat mase citer bwg putih bwg merah tgh hot dulu. citer die punyelah pjg, makin lama makin merepek... last2 ending ntah hape2... mmg rase tertipu tgok citer bodoh camtu...

tapi tv3 ni degil...agaknye nak jatuh takhta mcm radis era kot... baru nak buat pembaharuan

Amirull Izzat berkata...

@tengkorakemashaha...mmg betul. dah hari hari tayang cerita yg boleh memuntah darah...mahu gila juga..

hurm..iklan tue? belum lagi kot.

ye la.. bosan der..

Amirull Izzat berkata...

@Hasrol Nizamentah ar..tv3 nie milik indon kot

Amirull Izzat berkata...

@princeduyonglaa...ye ke? xpe2..main jauh2 bro..hehe

Amirull Izzat berkata...

@LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN kesimpulannya,tv3 makin bangang.anda setuju?? huhu

Amirull Izzat berkata...

@mzhanykita dijajah kak...tv3 punya pasal la

Amirull Izzat berkata...

@::wan fadhilah::la..tv9 pun ada? keno boikot nie tp nasib baik tv free..huhrm.

Amirull Izzat berkata...

@hanswah! lain pulak kau nie bro..haha.

Amirull Izzat berkata...

@no-nonsense momitu la..bayangkan la..setiap hari ditayangkan..mana boleh..buang masa je layan cerita nie..cerita menarik yg lain bersepah tapi xmo siar..aduhai..

itu la..nanti bila dah jatuh..terhegeh2 la raih simpati..huhu

Tanpa Nama berkata...

salam..sakit aty la tgk cter alisa 2...npe la penerbit uat cerita cm 2...alisa 2 mgedik ajew,,knon dia yg jd mgsa..tp dia yg ske cri msalah..tension aq tgk,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ppuan yg ske mgedik....da la bnyk konflik..pe2 tah...xditaygkn pn xpe kt tv3.....menyakitkn aty

Tanpa Nama berkata...

this post is very usefull thx!

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??