Wahai IbuBapa..Bacalah Entri Ini! Bacalah...Bacalah! Renungan Sepanjang Zaman| Kadang-Kadang Ibubapa Tidak Tahu Yang Anak-Anak Sayangkan Mereka.

Aku sangat kasihan melihat rakan - rakan aku yang bernasib sebegini diwaktu dahulu. Bagi aku sebagai ibu bapa jangan terlalu mendesak dan cuba memberisedikit penghargaan kepada anak masing - masing dan cuba memahami situasianak - anak mereka sendiri. Kadang - kadang kerana perkara macam nih lah boleh buat anak - anak itu mengalami tekanan perasaan atau berfikir yang ibu bapa merekatidak menyayangi mereka atau pun tak pernah menghargai usaha mereka.

Bukannya tak boleh marah. Bukannya tak boleh nasihat. Tetapi, jika dilihat berdasarkan situasi di atas janganlah membanding anak sendiri dengan anak orang jika situasinya sedemikian. Sangat tidak adil terhadap usaha anak anda selama ini dan hasil usahanya dibandingkan dengan orang yang tidak patut dijadikan sebagai perbandingan,

Baca sambungan disini.(klik disini)

Assalamualaikum! Anda seorang ibu? Seorang ayah? Pernah kah anda mengalami situasi di atas? Oh ya. Baca sampai habis dahulu kisah diatas. Andai anda seorang ibu dan ayah..Bacalah..teruskan membaca entri seorang blogger iaitu Hans Punya Blog. Pernahkan anda berkelakuan sedemikian dengan anak-anak anda? Pernahkan anak-anak anda terasa akan perbuatan anda? Wallahualam.

Apa-apapun, setiap ibubapa memang inginkan yang terbaik untuk anak-anak walaupun kadang-kadang cara yang ditunjukkan itu tidak betul. Apa yang pasti, ibubapa juga pernah menjadi seorang anak, seorang pelajar dan seorang remaja. Siapalah saya untuk menegur..hanya seorang anak remaja yang sayangkan ibubapanya. Sekian.

Amirull: Aku belum matang.


0 comments:

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??