Nak Memasak Kek Coklat@Cokelat(tak pandai eja)


******

Suasana di dalam kelas aku begitu sunyi sekali. Hanya kedengaran suara cikgu Chua yang lantang bercakap dihadapan.

Memandangkan esok adalah Majlis Hari Raya peringkat sekolah. Jadi,kami sekelas dipaksa untuk membaca sedikit juadah dari rumah.

Cikgu: Azmizie..kamu nak bawa apa nanti?

Azmizie: Hurm...saya bawak ir soya bean je la cikgu..sekolah.

Ciikgu pun mencatat barang yang dibawa oleh Azmizie.

Apabila cikgu susah menyoal pelajar lain. Aku terpikir... Apa yang patut aku bawa?

Memang blur habis lah.

"Amirul..kamu nak bawa apa pulak?" soal cikgu.

"Hurm..kejap cikgu..saya fikir... ha,cikgu.. Tengok lah nanti..saya akan bawa yang termampu..InsyaAllah.." jawapku..aku sebenarnya tak tahu nak bawak apa..Bajet main doe.

" Eh! Mana boleh nanti-nanti..Kamu bawa kek sajalah.." arah cikgu.

"Kek? Tengoklah cikgu..."

Aduhai..cikgu pun tulis dalam catatan yang aku harus membaca sebiji kek. Memang parah la. Tetapi janji tetap janji. Harimau berpegang pada taringnya..manusia berpegang pada janjinya. Erk?

Baiklat..Sat gi Amir nak pi buat kek. Minta tolong adik perempuan.. (sapa nak masuk minang? Hantaran 1 juta). Haha.

Okeyh! See u later..Nanti Amir akan kongsikan gambar kek yang Amir buat. Hehe!


6 comments:

IKRAM berkata...

Amir.. Aku la masuk minang, aku send singgit je eh, haha :D gurau2.. Ha! Bestnya klas kau, teringin jugak aku bg cadangan cam tu kat cikgu :D

Last post:
siapa jd kenal blog aku?

Mr. J pengeRindu berkata...

hhhhheh macamanalah muke kek tu nanti

cikgu isza berkata...

ehhh.. tak cuba resepi yang ada dalam blog akak?
senang jer tau..
:)

DKosongLapan berkata...

ni kighe terpaksa bawak le ni ye Amir???

PinQib berkata...

terlajk kata padah menanti.. hahaha

rajin22.2


Jum Singgah yer
Latest entry di:

Pengalaman kena tindih ngan perempuan

ray ban berkata...

nampak sedap resipi ni

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??