Belajar Photoshop Dengan Photoshop CS5

Mak aih..susah jugak natang nie..ingatkan senang macam orang lain..Rupanya payah tahap nak mampus. Tengok orang lain buat header guna photoshop..aku  pun sibuk gak nak buat. Sekali guna, huh! Hampeh..tak tau fungsinya.. Nasib baik En Google ada. Kalau tak dak,dah lama aku cari tuk guru. Ahaks.

Software nie aku beli kat Wisma Hopoh. Agak murah dan agak mahal. Erk? RM8 hengget der. Mahal la tue..tapi berbaloi.. Masa beli nie..Terfikir gak..

"Berbaloi tak aku beli nie..kan tak dapat guna..Menyesal tak sudah-sudah.."

Fikir punya fikir. Aku beli jugak sebab aku nak belajar. Aku nak tahu apa yang bestnya tentnag photoshop nie. Pada mulanya,aku cari PS CS4 tapi tak ada. Jadi,aku ambil la CS5. Okay jugak.Banyak fungsi terbaru. 

Bila dah tahu serba sedikit pasal photoshop nie.. Terasa gian je nak edit-edit gambar. Lebih-lebih lagi aku nak buat header yang cun.Lihatlah header ku di atas tue,itu pun siap selepas berguru dengan seorang blogger di alam maya. Ikut tuto dia je la. Alhamdulillah.makin menjadi.

Kini,aku nak beli Adobe Illustrator pula. Dengan adanya softaware ini,maka aku dapat menghasilkan karya yang lebih agung. Ahaks. Ketagih dah nie..Hajatnya,pada pagi esok kot aku pergi beli..Sambil ushar barang untuk hari raya..

Okaylah..sambung buat header baru..Kekeke! Korang jangan terkejut kalau blog aku berubah setiap masa kerana aku ada blog ini adalah untuk aku belajar. Belajar pasal blog,pasal SEO,pasal HTMl, dan pasal grafik.. Menimba ilmu itu wajib..

W'salam.

7 comments:

Ann berkata...

aku pon baru belajar godek adobe ni....ssh ar, my header tu pon xde cntik sgt sbb baru je blaja sdiri

Cipina berkata...

saya donlod photoshop extended jek :P

hannafauzann berkata...

ouh . cs4 je pon da cukup memeningkan kepala . tapi best ! hee . =D

tehr berkata...

aku masih dok guna photoshop 6 lagi ni...

belum berkesempatan nak cari
hehehe

Mohd Syafri B Yusof berkata...

nak belajar photoshop cara senang??
jom ke blog saya...
burner-life.blogspot.com
ada yg mnarik utk anda..

Mohd Syafri B Yusof berkata...

nak belajar photoshop cara senang??
jom ke blog saya...
burner-life.blogspot.com
ada yg mnarik utk anda..

Tanpa Nama berkata...

(Fifi)salam awk nk tnye la ckit awk bli photoshopcs5 software 2 kt ne erk?igt nk bli jugak tp xtau nk cri kt mne,harap awk dpt bantu,time kasih.

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??