Kek Coklat Kini Dalam Pembikinan. (kalah Mat Gebu nanti..Hehe)


Ha,selepas bertungkus lumus..Inilah keadaan dapur yang agak tenat. Haha. Amacam? Biasalah kan..dapur macam ini akan terjadi apabila lelaki masuk di dapur..Kekeke! Tetapi,kalau perempuan masuk dapur..Akan jadi gini jugak. Betul tak cikgu Isza?? (cikgu Isza suruh try resepi dia..Mana nak cari nie? Hehe.)


Amir menggunakan Mixer dari Kenwood. Agak bagus sekali. Ternyata pilihan ibu yang tersayang tepat apabila memilih jenama ini selepas disyorkan oleh kawannya. Hehe! Amir ambil kepala Mixer nie..Selepas itu,guna tangan untuk mengadunkan gula kastor,majerin,koko dan tepung naik sendiri. (pandai lak tepung naik sendiri ye. Haha!)



Sila jangan jeles dengan kek coklat Amir. Haha! Ini belum siap lagi tau..Separuh masak..Permukaan kek ini agak tenat macam bulan..Tidak rata sebab nak cepat..Hehe! Tetapi tidak apa..Nanti cantiklah..


Sekarang nie tengah menunggu kek coklat masak..Selepas itu kita(amir sorang) akan hias dengan fudge.. Tahu tak apa benda tue? Ha,kalau nak tahu..Sila tanya chef berdekatan.. Haha! 

"Alamak! Kek aku....ok! Cau dulu..hangus nanti..Hehe..."

Agak-agak la..Apabila kek coklat Amir dah siap.. Kalah tak kek Abang Mat Gebu kita? Hehe... Maaf bang...Gurau-gurau....Kekeke! Kalau rasa nak resepi makanan,blog Dapur Tanpa Sempadan Pilihan yang tepat! (promote nie bang.. )

6 comments:

cikgu isza berkata...

amir.. search kat blog akak kek coklat kukus..
nah akak letak link yer..
http://chekguisza.blogspot.com/2010/02/pencuci-mulut-hari-esok-kek-coklat.html,

dan lagi klo nak buat lagi satu.. :)
fuhh.. ganaz amir masuk dapur..
akak jenis guna.. simpan.. simpan guna.. takde longgok2 gitu..
:)..

pengalaman tu... lepas ni belajar lagi tau..

echah mashuri berkata...

perghh...mne kekkk tu?nk tgk r..ke dh slmt ke dlm perut..hihih

PinQib berkata...

mana gambar kek siap doh???


Jum Singgah yer
Latest entry di:

Pengalaman kena tindih ngan perempuan

Hazzy Ishak berkata...

dapur dah macam tongkang pecah tu.ekeke

DKosongLapan berkata...

kalo tengok pade persiapan buat kek ni mmg menyakinkan.....tapi haseinye (hasilnya) kite tak tengok lagiii.....

Mr. J pengeRindu berkata...

macam sedap tu bro.. kasi awek ke?

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??