Aku Sudah Cukup Beradap di Blog Dan Dengan Blogger Lain!

Assalamualaikum kawan!

Aduhai..mengeluh nie.. Malam ini sungguh sepi.. Hajat di hati mahu tidur tetapi tidak terlelap. Entah apa lah yang difikirkan oleh minda gua. Nak kata teringatkan makwe,tak ada makwe. Nak kata teringatkan skandal dulu,ada la sikit-sikit...

Bila bosan tengah malam begini. Ditimpa pula dengan perkara yang meresahkan jiwa. Jiwa gua memang kacau beb. Tak ada orang ke nak biarkan hati gua dan minda gua nie tenang sekejap? Sesaat pun cukup lah. Kasi gua bahagia sikit.

Merujuk kepada tajuk skema yang gua buat kat atas itu. Gua hangin betul nie..Bukan marah tetapi gua tak sedap hati. Kalau hati ayam sedap jugak tapi hati gua asyik mengeluh..

"Senah...kenapa kau tinggalkan aku..kenapa????" keluh hati gua.

Erk? Siapa senah?

*****

Sebenarnya kan,gua nak kasi tau lu orang semua bahawa gua berblogingg ini hanya untuk suka-suka sahaja. Gua tak da niat langsung mahu sakitkan hati lu orang. Lainlah kalau lu orang hati jenis emo. Mudah terasa...Gua minta maaf beb! Gua bukan jenis yang suka pujuk orang..

" Alaa..bucu! Bucu! Meh sini.. Intan payung.. Janganlah merajuk.. Meh sini.." Takkan gua nak cakap ayat nie sambil peluk orang tue.. 

Aiya..Susah la nak cakap. Gua rasa la kan.. Gua memang dah cukup beradap di blog serta dengan blogger lain gua rasa..lebih tua dari gua. Gua dah cukup hormat beb.  Gua mahu kasi tahu lu ar,hati gua tak senang kalau panggil orang yang lebih tua dengan panggilan namanya. Itu biadap!

Tapi mak gua ada bagitahu.

"Anak ku sayang..Hormatilah orang yang lebih tua. Nescaya berkat hidup.." Yup,gua ikut nasihat mak gua tapi entah mengapa orang yang lebih tua zaman sekarang tidak pandai menghormati pandangan remaja macam gua. Gua hairan der!

Dalam dunia blog,gua cukup respek itu orang. Sama itu blogger. Yang tua gua pangil abang,kakak,cikgu dan kata ganti diri yang sesuai lah. Kalau yang rapat-rapat,gua guna "bro". Keakraban itu terjalin dan kemaluan itu tidak ada lagi bila sering berhubung.

Entah laa.. Kadang-kadang hati gua terdetik untuk memberontak. Mak gua cakap "Buat baik berpada-pada,buat jahat jangan sesekali.." 

Memang betul kata mak gua. Lain kali buat buat jahat lah. Means,gua takkan hormat lu orang. Dalam entri wa,gua tulis yang HARAM lah. Entri sumpah seranah orang macam blogger sorang tue. Baru orang respek sama gua? Okayh! No hal brader.

Merepek panjang-panjang pun tidak guna jua melainkan perbuatan yang sia-sia. Gua rasa dah cukup baik dah..

" Woi Amir,dah la tue..dah cukup..orang yang baca nie pun menyampah dah ngan lu!!" jerit hati gua..lawan tokey nampak?

Mungkin juga. Sekian terima kasih. Minta maaf kalau ada silap. Apa yang ku minta dari kau hanya kehormatan,bukan kemaluan. OPs! Hormatilah pandangan remaja macam aku.

Nota kaki bau bucuk: Aku redha..dan pasrah.. Aku cuba untuk menjadi kurang ajar dan biadap. Deal?

7 comments:

ardinihumaira berkata...

ehh ehh.. kenapa malam.. skang ngah siang dik. hehe...

p/s: kita memang tak dapat puaskan hati semua pihak.. susah juga kan. hu

mrs jamal berkata...

sabar dik..buat tak tahu jer...


**pesanan dari makcik2.

tengkorakemas berkata...

sape lak buat ko resah ni..meh aku bahagiakan ko sikit..ahaks

cuba senyum hehe

tgk aku senyum ^_____________^

Anip™ berkata...

elax ar bro..hahha..kelakar lak aku bce..haha

maverick berkata...

rilex der...belambak blogger dlm intenet nih...nak layan sorang2 mmg pening...kite lebih kurang suda

♥ mute storyteller ♥ berkata...

nevermind laa .
keep your attitude, okay what .
tiap orang lainlain .
orang lain tak beradab nevermind but you mesti ada adab .
good luck in blogging :)

btw,memang rjin update yea ?

LuLu berkata...

haha klaka la :P tak payah nk hormat kalau org tu x reti nk hormat kite blk. kan senang

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??