Iklan Hari Raya Aidilfitri TV3 2010 Ada "Santa Claus" Macam Krismas| 1Malaysia La Kononnya..

Iklan berikut adalah iklan Hari Raya Aidilfitri tahun 2010 yang dibuat oleh TV3. Dalam iklan ini siap ada Santa Claus Lagi seakan menyambut hari Krismas. Blogger lain yang bernama Hans pula menyatakan bahawa bahawa iklan ini seperti iklan Hari Natal. 

Mungkin anda tidak percaya bahawa TV3 sanggup menghasilkan iklan sedemikian. Namun,lihat dahululah video iklan Hari Raya yang ada 'santa claus' seakan Krismas ini.












Bagaimana? Apa kata anda? Betul tak apa yang saya katakan? Bukan iklan hari raya dah kalau macam ini. Ini sudah bercanggah dengan amalan dan budaya kita. Kononnya la,nak jadikan iklan ini 1Malaysia. Tidak perlulah. Namun,saya agak musykil disini. 

Adakah warga TV3 yang menghasilkan ini warga Malaysia? Sebab apa saya musykil? Sebab kebanyakan cerita di TV3 sekarang adalah dari seberang,Indoesia. Betul tak? Tetapi saya tidak menuduh la. Kalau arif tentang hari raya(amalan raya) tak mungkin berfantasi sebegini jauh..kan? Kontrol la sikit. Mentang-mentang dah pandai buat video gempak. Aduhai..

Satu lagi,saya tidak faham juga akan mesej yang ingin disampaikan dalam video ini. Tidak faham langsung. Anda faham tak? Kalau faham,,memang tabik ar..Video kat bawah ini lagi mengamit memori.





Menyentuh hati bukan? Buat sendirik tau..tanpa edit macam TV3. Baiklah.. Sebelum anda beredar. Sila baca entri berikut.

14 comments:

nas berkata...

tAW xper...cm santa claus..da la campur aduk ngan bunga teratai..unsur cina tuh..
tak leh blah la tv3..dulu sibuk pasal ajl..yang ader unsur freemasion..pas2 pasal nie lak..so siot..huhu

Zairie Husin berkata...

dah terpengaruh dah budaya barat...

hans berkata...

hohoho
thanks la link kan entry ku yer

video tu lagi best dari iklan tv3

meh komen kejap pasal iklan raya tv3 yang baru nih

P/S : Iklan Raya Aidilfitri TV3 Tahun Nih Macam Ada Tak Kena! Ini Bukan Hari Natal....

AiN Z berkata...

@Zairie Husin

gilaaa...

tengkorakemas berkata...

video bawah tu jauh lebih baik, jika video gempak tapi ada agenda tersembunyi cukup bahaya..

nabilah berkata...

dah kehabisan idea sangat dah kot....

nuriz berkata...

tgh marah ni tgk iklan ni..marah dan sedih...tv3 pakai buh je iklan tak pikir dulu

Tanpa Nama berkata...

btl2 xde makna iklan tu...terpesong tol dr agama kita,maybe yg bt iklan nih org bukan beragama islam..ikut suka dia jer nak combine ngan kepercyaan agama lain,n iklan ni x di nilai dlu ker sblm dsiarkan????mana pndapat org2 islam yg bekerja di tv3.jgn la kita dpersendakan mcm tu,pasni iklan apa pulak?????

ardinihumaira berkata...

nak 1 Malaysia tak salah.. tapi, ini dah jadi lain macam. terkejut tgk iklan ni malam tadi.

Ann berkata...

tak menyentuh hati lgsung...unsur tahyol pun de...

cikgu isza berkata...

tah apa2 motifnyer tah..

::wan:: berkata...

perlu ke buat iklan cm tu skali.. sah2 nmpk cam nk tiru gaya krismas.. siap dgn kete terbang lgi.. klu bdk2 tgk, takut terpengaruh je.. nntikan ada yg malam raya nnti tnggu kt tepi tingkap nk naik kete terbang cm tu..

tehr berkata...

ya la
nampak sangat pengaruh krismas

HambaKu berkata...

saya tertarik dengan tafsiran berikut:

http://buddy-on9.blogspot.com/


HambaKu - *semuga Allah memanggilku dgn perkataan ini*

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??