Klip Video Berjudul F*** Rasicm Malaysia Hanya Untuk Tarik Perhatian? | BODOH!



Wee Meng Chee atau dikenali sebagai Namewee berkata, dia menggunakan kata-kata kesat dan lucah dalam pembikinan klip video kontroversinya untuk menarik perhatian ramai.Menurut pemuda yang berusia 27 tahun dan berasal dari daerah ini itu, klip video yang berjudul, Namewee F*** Racism Malaysia Nah!!!, dibuat sedemikian bagi mengajak orang ramai supaya tidak rasis.
Namewee oh Namewee. Dia kata guna F*** hanya untuk tarik perhatian orang tengok video dia? Bodoh! Kenapa saya kata Namewee bodoh? Kerana tidak menggunakan akal sebaik mungkin. Tetapi akal diletakkan di lutut. Kalau dia benar-benar menentang rasis,sudah tentu dia tidak akan menggunakan kata-kata kesat. Ya kan? Ini tidak,videonya penuh dengan kata-kata kesat.

"Lagu ini antirasis, kata-kata itu akan tarik perhatian, ia bukan publisiti, saya orang Malaysia, saya antirasis...1Malaysia!'' katanya


Klip video terbaru itu dipercayai bertujuan mengutuk seorang pengetua sekolah menengah di Kulaijaya yang dilaporkan mengeluarkan perkataan berbaur perkauman semasa perhimpunan sekolahnya pada 12 Ogos lalu.

Namewee dalam klip video itu antara lain mencerca guru berkenaan serta menyebut Kementerian Pelajaran Malaysia sebagai kurang ajar.

Selain itu Namewee yang turut mempersendakan ibadat puasa dalam klip video di laman web Youtube, berulang kali menunjuk isyarat lucah serta mencarut. Korang ada tengok video dia? Dia pun ada hina orang Islam. "Siapa suruh semua orang puasa?" Lihatlah ayatnya...

Namewee juga menyebut video klip tersebut dibuat bagi mempertahankan perlembagaan sebenar dan mengutuk sesiapa yang tidak menghormati usaha Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam membina negara 1Malaysia.
Penipu! Penipu! Kalau hendak mempertahan konsep 1Malaysia bukan begini Namewee. Kau hanya mencari publisiti. Nak popular lah kononnya. Tak berakal langsung. Kalau lah kerajaan tidak mengambil tindakan, mungkin pada masa hadapan kelak Namewee ini akan buat lagi perkara yang BODOH!

Sudah laa.. Dalam video itu ar.. Lu cakap bahasa Melayu pun tidak betul.

Nota: Korang tahu tak ada pages MELAYU BABI di facebook? MasyaAllah.

8 comments:

Sr. Maryam Fatanah berkata...

dia mmg bodoh pon !

ISZA berkata...

lama dah...
dia tu mereng..

ardinihumaira berkata...

Ya Allah...

terukanya pemeikiran diorang ni... wat apa la nak bangkit isu perkauman cemni... ape nak jadi la... isk3

messo berkata...

nape lak tak kena ISA ek...hmmm...

kay-N berkata...

isk3..memang truk pun video tu~ saba jela ckp putar belit juga die tu..

Hasrol Nizam berkata...

tak dengar lagi lagu ni. tp buat sakit hati je kang dengar..haih

Pendapat anda?
Daripada DIA kita datang dan kepadaNYA kita kembali

Rohani Hashim berkata...

shooooottt...

ade ker kat fb tuh, seyes tak tahu...

stuvwxyz berkata...

i've watched the vid .
maybe cara namawee expressing his hate for racism is clearly wrong . cursing, like hina religion when he said "siapa suruh semua orang puasa" .
but ketara racism mmg occur di m'sia .

sorry to say, but your entry pun ada benda cursing right ?
even tengok from the title .
what's your purpose on putting that word, BODOH on the title ?
clearly laa so people will read kan ?
if i'm wrong i'm sorry, if i'm right - mind your language .

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??