Jom Semak Senarai Hotel Dan Resort Yang Mendapat Sijil Halal Malaysia (JAKIM)

Isu Hala timbul lagi..kali ini berkenaan dnegan hotel-hotel yang tidak hala penyedian makanannya.. Pada kali ini,aku hendak berkongsi sedikit  senarai hotel dan resort yang mendapat sijil halal Malaysia (JAKIM). Aku bukannya apa..Takut-takut ada yang tak tahu..kan? Nanti,kalau termakan di hotel tue..susah la..Betul tak? Tadi,dalam akhbar pun ada pasal sijil halal nie..Yang menyatakan bahawa ada 24 lagi hotel yang diragui halanya.. Boleh rujuk sini (klik la!)

Aku harap..Senarai hotel yang korang pernah pergi dan makan disana..semuanya halal. kalau tak halal, susah hidup. Sebab itu lah kita perlu bertanya dari mana sumber makanan kita.. Bukan main redah je.. Kalau yang beragama Islam tue..Jangan la pula suruh hotel orang Cina pergi mintak sijil halal. Tak ke kurang cerdik namanya?Ha..dapat tangkap tak apa yang aku nak cakap? 

Baiklah..Sebenarnya senarai hotel yang mendapat sijil halal di Malaysia nie banyak.. Panjang pula tue listnya. Jadi,kalau korang nak semak senarai hotel di tempat korang dan di negeri masing-masing. Korang boleh rujuk di sini (klik la!) Harap-harap kita terhindar dari memakan sumber makanan yang haram...

Nota: Dah tau orang Cina jual..wat pe makan lagi? 

1 comments:

syuE berkata...

diorang ni beniaga ikut suka jek..haih!!!

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??