Oh! Utusan Malaysia..Jangan Sebarkan Berita Palsu La!|Boleh Tak?

Assalamualaikum,

Saya ingin bertanya kepada pihak Utusan Malaysia kalau lah dapat baca entri saya ini.Kalau lah baca..Ha,kalau baca. Boleh la jawap soalan saya ini. Saya nak bertanya satu soalan. Kenapa Utusan Malaysia suka menyiarkan berita yang tidak benar dan kadang-kadang mengelirukan? Tak tahu yang mana betul yang mana salah. Sepatutnya pihak Utusan Malaysia lebih peka hal ini agar tidak menimbulkan fitnah. Jangan sampai rakyat boikot Utusan Malaysia(ang nak makan apa nanti..?).

Saya terpanggil untuk bertanya soal ini..walaupun malas nak tanya sebab bukan pihak Utusan Nak baca pun,kan? Tapi saya amat tidak berpuas hati dengan kes khatib yang menyebut nama Guan Eng dalam khutbah Jumaat. Saya pelik..(rasa skema je guna saya doe) kenapa berita yang disiarkan berlainan kenyataanya.Macam kenyataan Zakaria..Khatib yang baca ktubah..dia cakap dia tak doakan kesejahteraan Guan Eng pun..tapi dia doa sebab suruh Guan Eng diberi hidayah..

Tapi pada artikel lain..Utusan taip lain..Apa kes? Nak bukti? Cuba la tengok balik artikel-artikel dalam Utusan itu..Pasti akan jumpa juga dengan artikel yang kelentong dan mengelirukan. Kalau dah cerita itu tidak sahih,janganlah sebarkan. Hari ini kata lain,esok kata lain.. Tepuk dada tanya iman la! Tak boleh tanya iman,pergi tanya imam masjid pun bagus.. Sekian..tak kuasa dah nak layan..Tapi ini soal AGAMA!!

Amir:.Kalau korang sebar fitnah,kasi tau rakyat..Pasti sorang rakyat bagi tahu pula dengan rakyat yang lain.Kan banyak fitnah tue..Makin bertambah lah dosa..Tak percaya? Baca entri ini. Jangan cari saham neraka.

7 comments:

ile berkata...

Wassalam..hahah! Utusan meloya.. :D

syuE berkata...

ta pyh follow utusan mesia..follow jek yg len..hehe :D

ardinihumaira berkata...

pelik jugak cemtu kan. isk

encHIx laNDax berkata...

ye!!utusan Meloya!eeek!Penipu besar!

kaizen shinobi berkata...

bukan utusan malaysia je~ semua paper di malaysia nih kaji dulu berita yang dapat...

arituh aq ade wat ulasan dengan membandingkan berita kosmo dan berita harian, 1 berita yang same, tapi isi lain2, bercanggah.. fakta tak same...

pelik tol aq.

diraja22 berkata...

tapis la dgn kewarasan akal..

mffzone berkata...

salam

sabo
hang pun buat tuduhan melulu gak
bior la polis yg menyiasat
kt xperlu buat spekulasi lg

sabo yer bang bulan posa ni

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??