Ada Gak Update Kat Facebook Percaya Kiamat Berlaku Pada 2012

"
Ramalan:2012/ada satu laungan yg boleh membuatkan semua org mendengar


ramalan:121212/hari kiamat.tercatitnya dlm kamus yg mendalam dan d ramal oleh seorang rakyat US.


*sembahyang,bertaubatlh anda sblm d sembahyangkan,d taubatkan.ALLAHUALAM-.-

****

Yang update ini seorang muslim mengikut infonya. Hairan dan pelik aku. Kan kita sebagai orang muslim sudah tahu bahawa hari Kiamat pasti akan berlaku dan kita tak tahu bila akan berlaku.kan? Hari Kiamat itu perkara ghaib.

Aku disini bukan nak mencemuh atau mengaibkan status si dia di atas tetapi kalau kita percaya akan ramalan itu? Macam mana ya ek? Syirik ke? Aku tidak lah pandai sangat tentang agama tetapi aku tahu yang kita tidak boleh percaya ramalan -ramalan macam nie. Terutamanya dari orang yahudi.

Allah itu Maha Mengetahui. Hari Kiamat itu hanya Allah sahaja yang tahu. Walhal Nabi Muhammad pun tidak tahu bila kiamat akan berlaku,kan? . 

Oh ya,apa yang aku tahu. Orang akhir zaman yang tinggal adalah seburuk-buruk umat(ketika berlakunya hari kiamat). Betul ke? Wallahualam. 

Semoga kita terpelihara dengan rahmat Allah. 

Nota: Benda yang paling rapat dengan kita adalah MATI.

9 comments:

Tanpa Nama berkata...

Hi,
askm,

bkn salah pun dia bkn 2012 tu kiamat, kiamat tu di rahsiakan..so mybe bleh jadi harinie..esok..Allahualam..mgikut research n study, 21.12.2012 pada tgh2 ramadhan. Sb kan ade skl tu Rasulullah prnh bersabda, akan berlaku satu pekikan suara yg kuat, dinasihatkn seorg selepas sebaik sahaja solat subuh, lekas2 pulang kermh n tutup rmh dgn kain bg tmpt yg berlubang, n beramala kpd Allah..plus, sekiranya dgr pekikan kuat, sumbatlah telinga dan lafazkan al-qudus..(maha suci Allah)insyalah manusia tersebut akan selamat..

so diorg berspekulasi it could happen at 2012..pekikan tersebut..kiamat allahuallah..petanda kiamat pun dah ketara..tapi yg pasti selagi dajal n imam mahadi blum muncul blum lg la..

saya bagitau je.. :) kita bertaubat, tgglkan dunia ( jauhi penyakit wahan n igt Allah bebyk.)

shahazrin berkata...

macam-macam ada

[sutera kasih] berkata...

mungkin dia kurang pengetahuan agama kot..huhu..

Wallahua'lam..

IKRAM berkata...

hehe.. tu pun mau update kat facebook.. tak caye la kiamat 2012, sedangkan ramalan saintis bumi akan tenggelam pada tahun 2100, tapi tak boleh percaya jugak. mungkin sekarang pun boleh kiamat dengan kuasa yg maha esa :)

Keyrill Eduardo Willeyhem berkata...

kematian kita manusia di tangan Tuhan ... dia yang menentukan segalanya! kita hanya merancang dan dia menentukan!

shapoji berkata...

nak gitau sket, skarang mmg dah nampak takder2 nyer....tapi kalo nak ckap tarikh tuh tak tahu lah biler kan...tapi nampak ke tanda2 yg mkin byak, mmg dah dkat la....

THE GREEN berkata...

Salam..

saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

tiada siapa tahu bila kiamat..kita cuma diberi peringatan melalui al-quran dan hadis akan tanda2nya...tarikh yg tepat kita xtau..so, xperlu la percaya propaganda hollywood atau yg sewaktu dgnnya :-D teruskan berpegang pd apa yg Islam telah ajar pd kita. insyaallah selamat..

Anyway kalau ada masa, silalah menjelajah ke blog saya.

regards,
BLADE EDGE

ardinihumaira berkata...

kiamat bila tu Wallahu'alam.. yang pasti, ianya akan berlaku.. orang bukan Islam juga percaya akan berlaku 'hari kehancuran'... semoga kita semua sentiasa bersedia menghadapinya...

Wan berkata...

macam-macam ada..emm kalau kita rasa kita seorang islam.. pastinya tahu benda2 yg simple nie kalau x thu amatlah jahil mgaku beraga islam sedangkan mengucap sekalipun x thu..fikirkanlah..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??