Esok..Kena Masak Ayam Masak Merah, Som Som Manis Dan Buat Rojak Buah!

Ayam Masak Merah
Rojak Buah

Somsom Manis


Fuh! Pagi esok kena masak tiga jenis masakan.  Ayam Masak Merah, Som Som Manis dan Rojak Buah. Agak-agak dapat tak aku siapkan dalam masa 1 jam setengah? Hari tue masak Rendang Daging, Kerabu Kacang Panjang dan Nasi Minyak pun dah berkejar-kejar.. Harap-harap esok dapat la siapkan masakan ini dalam masa yang dikehendaki.

Cop! Cop! Korang ingat Amir tak gheti ke memasak?  Amir  gheti la.  Haha! Untuk pengetahuan korang, walaupun Amir ni muka ganas tetapi amik jurusan Katering. Pssstt..nak cakap sikit. Pelajar lelaki yang ambil Jurusan Katering sama ramai dengan perempuan. Apa cerr? Dan...nak cakap ni..pelajar perempuan bukannya serius masa masak.. Adakah ini membuktikan bahawa perempuan zaman sekarang memang tak pandai masak? Ok! Tak puas hati ke? 

Sapa yang rasa diri perempuan..sila angkat kaki! Nak tanya..pandai masak nasik tak? Itu je.. Hehe! Kalau setakat goreng ayam 2 kilometer jauh dari kuali. Jangan harap laah.. Hahah! Ini sindiran ye kepada perempuan perempuan yang tak pandai masak. Sila terasa! Hahah!

Hehe! Amir gurau je laa.. Esok..mesti letih punyer...tiga masakan beb!!!


sumber gambar: Ayam Masak Merah, Somsom Manis dan Rojak Buah.

3 comments:

WanFadhilah berkata...

amboi.. sedapnya duk mengata bdk perempuan, tpi nasib tak terasa.. hahaha... nak masak semua tu dalm 1 jam? emm... sya masak ayam masak merah pun dah nak 30 minit.. huhu.. apa2 pun gud luck ye!

Meh Jenguk Sini: Saya Seorang Pelancong (5): Kundasang War Memorial

ain revival berkata...

harus la pandai masak...
bukat setakat mask nasi..tanam padi pn bleyh~

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN berkata...

peerhh,,,,kau pandai masak?? owwhh yeeaahh,,aku bangga ngan kau,,

som2 manis tu feveret weh,,,jem,,da la perot aku tengah berjoget2 ni

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??