Macam Mana Nak Letak Lagu Dalam Blog?


Adakah penggunaan lagu di dalam blog membantu kita? Kalau ya, sila letak. Kalau tak, jangan letak. Jadi, apakedahnya gua ajar lu semu nak letak lagu dalam blog walhal kita tahu ramai yang tak suka suki akan penggunaan lagu di dalam blog? Lainlah blog Irine. Hahaha! Blog Irine lagu memang kaww-kaww lah beb!

Tak apa. Hari ini gua nak ajar lu seme macam mana nak letak lagu dalam blog. Tak kira lah lagu apa yang korang nak letak. InsyaAllah ada kot. Hehe! Sebenarnya kan, ada sorang blogger yang minta gua ajar benda ni. Dia blogger baru ni. Nama blog SaiA( nama blog dia lah!)Jadi, gua sebagai blogger yang baik hati kononnya nak ajar lah ni. Dengar baik-baik ye anak-anak.

Pertama.

Website yang senang lu seme nak pilih lagu ialah ini . http://www.fullmusik.co.cc/. Kalau dari youtube tue, maaflah ye. Gua memang kurang arif bab ni. Hehe! Kat website tu memang banyak lah lagu. Gua pernah cuba dulu masa gua masih cetek ilmunya. Haha! Sekarang ni jarang yang letak lagu sebab menyusahkan pembaca.. Betul wa cakap lu. Bingit telinga. 

Walaubagaimanapun, gua tak mahu membantukan perjalanan blogger yang ingin letak lagu. Kan apa pulak kata lu seme. "Tutorial ke membebel ni? Hehe!)

Kedua.

Selepas pilih lagu. Log in blog anda. Pergi ke rekabentuk. (design). Kemudian, tekan tambah alat(add gadget). Pilih html kod. Salin kod lagu anda daripada Fullmusik itu tadi. Kemudia, pastekan dalam html kod dan save. Maka dengarlah lagu anda sepuas hati. Heheh!

Amacam? Lu seme faham tak? Jujur gua cakap, gua tak pandai ajar orang. Hehehe! Kalau tak faham, sila tanya lagi ye. 

p/s: Aku harap pembaca tak konpius dengan aku dan gua serta saya. Hahaha!

22 comments:

akubiomed berkata...

Letak lagu! Tengok juga apabila letak lagu tidak semua pengunjung suka kerana ada yang menganggap ia menganggu.

Tam_Aloq_Setaq berkata...

tq,,,, berkesan... senang jer tupanya... tq...

Unknown berkata...

tq u....
xcited da jd...
plus lak i baru jak terjun dlm bidang berbelog ney...

jun malik berkata...

aku pening weyh~ serius begong gler bab2 blog neh!!! wakakaka~

jun malik berkata...

hahaha~ mcm ne nie?? xfaham!

Tanpa Nama berkata...

tq ! sgt membantu :)

cEk sUehayda berkata...

ta boleh punn

pakar chenta berkata...

terima kasih ya sebab ianya sgt membantu:)

Pakar Chenta berkata...

tq.ia sgt membantu

tkah berkata...

oke cun!!
like2.. :)
thanxs ya..

Allahdanaku berkata...

terima kasih....:)

Allahdanaku berkata...

TERIMA KASIH....
:)

Tanpa Nama berkata...

saya dah try...tpi....dia jdi double...cmana???...tlg lah....

Tanpa Nama berkata...

thx yup..akhirnya brjaya gak..

QUEEN SHA berkata...

TerimaKaseh ! Membantu sgt!

pendamba syurga ALLAH berkata...

tima kasih

Niki Fixie berkata...

ta fham lha :(

BuG's coLLetion berkata...

thankz bro...ada setahun wa cuba nk masuk kn lagu dlm blog ari niew bru taw...slm ihklas,,,slmt ari rayew..

eL WanaliciOus Blog's berkata...

suke blog u !

awkwardfeelingalien berkata...

hok alaaah......dia kata "This gadget has errors and cannot be used until fixed" cam mengong erk

WellytOn berkata...

camne nie...???xpaham la

Shafatin Nur berkata...

thnkzz i blogger bru.. help me as a new frndz here.. :D

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??