Filem 1957: Hati Malaya..Membakar Semangat.



Baru sahaja selesai menonton filem 1957: Hati Malaya. Tidak dapat ku katakan apa-apa selain ayat ini.

"Hargailah apa yang kita ada kerana untuk mendapatkan kemerdekaan itu begitu pedih sekali"

Gugur air mataku ketika menonton filem ini. Semangatku kian bangkit. Ingin saja aku melaungkan MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! 

Nilai:

1. Untuk mendapatkan kemerdekaan itu bukannya mudah.
2. Kita perlu berusaha untuk memajukan diri kita bukannya hanya bergoyang kaki.
3. Ikutlah kata-kata ketua kerana seorang ketua hanya memikirkan yang terbaik untuk semua.
4. Tengok sendiri baru mengerti. Hehe.

Barang sesiapa yang ingin mendownload filem 1957: Hati Malaya. Sila bagitahu aku.


2 comments:

Belalang Hijau berkata...

donlod mane bro? nak jugak...hee

tengkorakemas berkata...

wahai pelajar2, silalah ikut kata Amir sbg ketua pengawas..jgn biarkan diri anda dijajah budaya melanggar disiplin

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??