Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1432 / H 2011. Satu Malaysia Satu Ummah!

lAssalamualaikum wbt.

"Hari ini berapa haribulan?"

"15 Februari,kan?"

"Dalam tahun Hijrah pulak?"

"12 Rabiulawal."

"Tarikh hari ini pasal apa ek?"

"Hurm...pasal kelahiran Nabi Muhammad saw."

" Ooh..."

" Kau tak tahu ke?"

" Aku tahu tetapi aku menyesal sebab..hurm, sebab sekolah aku tak buat perarakan la."

" Laa..kenapa tak buat?"

" Entah laa.. Biasa lah. Sekolah 1 Malaysia tapi hari Sabtu ni ada la Sambutan Maulidur Rasul. Terkenang aku pada Sambutan Maulidur Rasul semasa aku tingkatan 4 dulu. Best giler beb!"

" Pelik betul sekolah kau. Ha, tapi lagi bagus kalau kita berselawat ke atas Nabi. Lagi berkat.. dapat manfaat Nabi masa kat akhirat."

" Ya, betul tue. Jom kita berselawat. Mudah mudahan kita diberkati Allah kelak."

" Kau tahu tak tema Sambutan Maulidur Rasul 1432/ H tahun 2011??

" Tahu! Satu Malaysia Satu Ummah,kan?"

" Wah! Tahu jugak kau ye."

" Biasalah Senah.. kalau tak berilmu, nanti payah nak hidup"

" Baiklah. Aku terpaksa pergi dulu...banyak kerja perlu buat.Assalamualaikum."

" Ok! Jumpa lagi ye. Waalaikumussalam."

***

Alamak! Tak jadi aku nak buat cerita. Otak tengah pening. Laptop pulak hang.  Layan perasaan je la.. Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1432 Hijri. 

1 comments:

sue sofian berkata...

salam maulidur rasul..
sama2 la kita berselawat ke atas junjungan mulia Nabi kita SAW..

p/s: suda tuka background lagik?? hehe.. pinky plak ye..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??