Sinopsis Filem Jangan Pandang Belakang Congkak 2|



Sinopsis Filem Jangan Pandang Belakang Congak 2

Setelah berjaya menewaskan Mustika dan memulihkan Punai dan Asmat dalam JPBC yang lalu, Pak Mor terus berusaha untuk memperhebatkan ilmu yang ada padanya.

Pada suatu hari, ketika dia sedang membaca jampi menteranya, tiba-tiba tubuh Pak Mor kejang dan serentak dengan itu satu gumpalan asap keluar dari tubuh Pak Mor dan dari asap itu muncul Mustika.

Keadaan ini membuktikan bahawa Pak Mor dan Mustika sebenarnya mempunyai hubungan dan berpakat untuk mengambil kesemua harta dan saka-saka Pak Sudir setelah kematiannya.

Tujuan mereka mengambil kesemua saka-saka Pak Sudir, adalah untuk kekal muda selama-lamanya. Namun yang demikian, Punai dan Asmat cuba untuk menggagalkan rancangan mereka. Situasi ini memaksa Pak Mor dan Mustika bertekad untuk menghapuskan Punai dan Asmat.

Usaha untuk menghapuskan Punai dan Asmat sentiasa menemui jalan buntu. Mereka bijak menghalang diri mereka dari kawalan Pak Mor dan Mustika.

Pada satu hari, mereka telah berjumpa dengan seorang bomoh yang dikatakan mampu membantu mereka. Wak Ketari mempunyai ilmu kebomohan dan bersetuju untuk mengajar mereka. Tidak mudah untuk mempelajari ilmu dari Wak Ketari kerana dia turut mengenakan beberapa syarat serta peraturan untuk dipatuhi.

Punai dan Asmat menghadapi berbagai masalah semasa belajar kerana Wak Ketari seorang yang tegas dan garang. Sebelum mereka lulus, mereka dikehendaki menjalani satu ujian di mana mereka dikehendaki menangkap hantu.

Walaupun pada mulanya mereka keberatan menurut tetapi kemunculan Seha iaitu anak tunggal Wak Ketari mengubah pendirian mereka serta merta.

Dalam pada yang sama, Pak Mor dan Mustika terus berusaha menjejaki mereka bagi misi menghapuskan kewujudan Punai dan Asmat.

Adakah Punai dan Asmat berjaya dalam ujian yang diberikan oleh Wak Ketari? Bagaimana pula dengan usaha yang dilakukan oleh Pak Mor dan Mustika bagi menghapuskan Punai dan Asmat.

Jangan lupa untuk menonton Jangan Pandang Belakang Congkak 2 bermula 7 Oktober ini di pawagam berhampiran anda.

Info

 Filem yang menelan kos sebanyak RM 1.8 juta ini merupakan filem usahasama antara MIG dengan Golden Screen Cinemas.

Akan mula ditayangkan pada 7 Oktober 2010.


Dibintangi oleh


Mazlan Ahmad, Cat Farish, Lisa Surihani, Azlee Jaafar, Pak Pie, Bob Kuman, Nora Danish, Ruminah Sidek, Ebby Yus, dan Wangi The Fabulous Cat

4 comments:

Mashe berkata...

macam besh ja cerita~

tengkorakemas berkata...

punai dgn asmat 2 org je, mana sorg lagi? shaheizy sam tak berlakon ke?

shahrilhakime berkata...

macam nak tunggu raya tahun depan je Mir..... tahun depan kerluo tibi dahhh..... hehehhe

Mr.J berkata...

Nora Danish.. huh.. gebu gak.. hahaha

Jom Join Kontest dapat T-Shirt FREE!

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??