Pantun| Penyokong Selangor Sahaja Terbaik! Penyokong Kelantan Semuanya Buruk!

Kalau tiada angin,masakan pokok bergoyang. Kalau bertepuk sebelah tangan,masakah berbunyi?

Ops! Siapa yang makan cili..Memang terasa pedasnya. Pantun ini hasilnya kerana ketidakpuasan diriku sebagai orang Kelantan. Hanya orang yang selain berdarah Kelantan sahaja yang baik. Kononnya lah. Kalau tak faham,susah lah.

Telan Racun Si Ular Berbisa,
Mati Cik Tan Tidak Beralah,
Lempar Mercun Menjadi Biasa,
Penyokong Kelantan Menjadi Pesalah.

Ke Bintangor Berjalan Seiring,
Seorang Mati Seorang Pengsan,
Penyokong Selangor Tunjukkan Taring,
Media Pasti Salahkan Kelantan.
Baca berita lain di blog Makngoh.
Sebotol Cola Seteguk Pepsi,
Menjadi Santapan Buat Pak Lah,
Penyokong Selangor Terlebih Aksi,
Masih kah Kelantan Bersalah?

Singgah sebentar di Pantai Batu Buruk,
Angin Bertiup Ternyata Aman,
Penyokong Kelantan Tampak Buruk,
Angkara Media Keruhkan Keadaan.

Sultan Selangor Sultan Berdaulat,
Bersahabat Baik Dengan Sultan Melaka,
Penyokong Selangor Tersangat Baik,
Penyokong Kelantan Buruk Belaka,

Bertatih Tatih Menyusun Buluh,
Lemang Dihidang Bersama Sapi,
Apa Guna Merintih Mengeluh,
Kalau Pandangan Dipandang Sepi.

Ladang Betik Ladang Anggur,
Milik Seorang Lelaki Buta,
Siapalah Aku Untuk Menegur,
Melalui Emosi Aku Berkata.


Hurm...Sek Kelate sokmo keno pande serong. Tak polah..nok wak guano. Negeri kito..Janji kito jange peccoh boh! Demo keno pehe mena2 pantun kawe nie..Kawe takut ado sek kito salah pehe pulok.

13 comments:

Nur Areefah berkata...

berat sebelah tu dah jadi perkara normal~

Amir Izzat berkata...

@Nur Areefahsebab jadi berat sebelah itu la yg bahaya... aduhai....

tengkorakemas berkata...

aduh..bola sepak tempatan..jgn salahkan aku kalau aku suka layan epl..

ardinihumaira berkata...

bia la oghe nok kato gapo pong dih hehe

Skype Crew berkata...

samala kita tengkorak..

mak_ngoh_selamoh berkata...

sedak pantun amir...ini pantun kontroversi nih. Kalaulah media dan FAM baca, mesti best ni.

suamihanyisterizuki berkata...

hurmm, kot kot mano pon, sek klate meme keno pande serong, tp xpo la, hany tgk sek sek klate ni, muafakat dio kuat, smangat tu tinggi, tgk la mano2 pon kalau ado gapo2, sek sek klate ni penuh. itu hany puji sek sek klate ni.

DKosongLapan berkata...

errrmmm.....kat liga luo negare ade jugak yang matii sebab bola.....tapi itu bukan alasan kite nak layan liga luooo.....

P/S: arwah meninggei sebab sesak napeh kan....bukan bergadoh kan???

syuE berkata...

laa.bkn ninggal sbb gduh tp ninggal mngejut kn..hish! ape nk gduh2..apela..

Kalamhati berkata...

saba abe saba..hehe..biarlah oghe nok kato gapo..janji klate tetap di hati kawe..hehe..mind setting dah..bila klate je mesti dikaitkan dgn perangai tak sopan..sebenarnya sama naik je..

tehr berkata...

buangkan yang keruh, ambil yang jernih
pah ni bo la gocoh2 lagi

akubiomed berkata...

ni dikatakan menang sorak kampung tergadai. Semangat kesukanan tidak ada. Walaupun macamana pun saya sedey Selangor belasah 3 - 0

cKyN WaN berkata...

adeh. macam2 la puloks

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??