Aku Dilantik Menjadi Ketua Pengawas 2011

Aku telah dilantik menjadi Ketua Pengawas? Wow! Hati ini masih ragu ragu dan tidak percaya. Benarkah apa yang aku dengar daripada Cikgu J selaku PK HEM di sekolah ku..

Imbas kembali.....

Waktu: Selepas perhimpunan..Kira-kira 8 pagi.
Tempat: Bilik mesyuarat.

"Semua pengawas dikehendaki tunggu di bilik mensyuarat"umum pengerusi majlis.

Apabila dah berkumpul dan duduk di kerus masing-masing. Kami menunggu Cikgu Jamali atau PK HEM datang untuk memberi ucapan..

Diringkaskan cerita..Tibalah masanya untuk mengumumkan jawapan penting dalam perbadanan pengawas.

Jawatan;

1. Bendahari- Nur Ainon.
2. Setiausaha- Chai Szi Ching
3. Naib Penolong Pengawas- Fatin Farzana
4. Penolong Ketua Pengawas- Alan Chai...

Dan tibalah masanya untuk mengumumkan jawapan Ketua Pengawas..Jatuh kepada..........



Kita berehat sebentar..(tunggu iklan..)




Jatuh kepada Amirull Izzat. 

"Huh? Aku ke?" aku terkejut. Tidak sangka cikgu memberi kepercayaan kepadaku.. InsyaAllah aku akan pikul tanggungjawap ini sebaik mungkin.

Oh ya! Korang pernah jadi pengawas? Best tak? hehe!

Besar tanggungjawapnya..InsyaAllah.. Aku akan buat yang termampu..Dan menjalan tugas ini dengan amanah. Kadang-kadang bila jadi pengawas ini. Aku harus adil. Kawan tetap kawan. Tugas tetap tugas,kan?


Pemerhatian aku dengan pengawas senior.

1. Tidak menjalankan tugas dengan baik.

Bayangkanlah kalau senior buat dek apabila pelajar melakukan kesalahan. Inikan pula aku yang baru dilantik menjadi pengawas? Lain kali aku akan bertindak dengan tegas.

2. Tidak komited dengan tugas.

Entah la..Aku hairan dengan pengawas senior ini. Kenapa mereka hendak menjadi pengawas? Bayangkanlah tadi..Aku yang membaca doa TERPAKSA memikirkan doa sendiri kerana tiada seorang pun pengawas senior mengendalikan perhimpunan.

3. Sikap

Sikap pengawas senior sama saja dengan pelajar biasa. Itu silapnya. Pelajar buat salah tidak tegur.. Alah bisa tegal biasa. Apabila pelajar yang melakukan kesalahan ini tidak pernah di tegur. Dia mungkin berani untuk melakukannya lagi.

Tidak apa..Andai aku bersekolah ini hadapan. Aku akan bersihkan nama PENGAWAS..Biar kawan menjadi lawan.. Biar diri dibenci..Asalkan aku tidak ditanya di kubur kelak... Maafkan aku andai pengawas senior membaca tampalan ini tetapi itulah ku lihat. Aku mengerti bahawa setiap pengawas akan menjalankan tugas dengan baik. Hanya segelintir sahaja yang teruk namun itulah yg menjadi duri dalam daging. Maafkan daku..


9 comments:

AnWaRnAiM berkata...

aq pengawas..tpi bkn ketua pengawas mcm ko..huhu hebat la ko.. aq stakat ktua dlm kump je..tu pon tkejut berok jgak..hehe..slamat mnjalankan amanah...

tengkorakemas berkata...

wow!ada bakat kepimpinan!tahniah! aku masa sek rendah je pengawas, sek men pengganas haha

Amir, aku tag ko dapat award sempena kejayaan ko cewah!

Brad Pitt, tolong jadi wakil aku k?

Kyuubi berkata...

biasalah tu. kadang ada saja budak nak jadi pengawas sebab nak glamer.. teringat masa sekolah menengah dulu :)

cik QasehThya berkata...

baik Qaseh je jadi ketua pengawas..cz penolong je yang bnyak buat keje ketua..ketua goyang kaki..
mencik!!...

tapi tu cerita dulu la...hehe

Afizz berkata...

aku pernah jadi pengawas sekolah , tapi masa sekolah rendah je la... sekarang ni masa sekolah menengah , aku jadi pengawas pusat sumber je... Kat sekolah aku pon sama je , banyak pengawas nak jadi pengawas sebab nak glamer.. Menyampah betul dengan pengawas jenis macam tu...

tehr berkata...

tahniah amir
jalankan tugas dg penuh tanggungjawab

fadh berkata...

Hi Amir!

Can I ask you something?

Are you a student of Teknik Kuching?

If yes, I want to know more about your school because I'm going to enter it next year. :)

Is there another way to contact you beside using this blog mean, Facebook?

If you have Facebook account, do add me! Please!

Search for my name: Fadhrullah Hakim

Faridzuan berkata...

Wah wah! Bestnya dapat jadi Ketua Pengawas! Dapat markah untuk Kokum! :)

Jay berkata...

halo,bro..im 1 of ur pengawas senior kat SM Teknik Kuching last year..nak ckp skit psl ur comment...u see,bkn smua pngawas senior truk ok?? some r gud,some r bad..yang jd masalah kpd pengawas senior dtg dr pengawas2 yang BERJAWATAN. so,bro...jgn gambarkan KESEMUA pengawas SM Teknik Kuching 2009/2010 truk kepada public ok?? coz ada jga pengawas2 yang bertanggungjawab...tidak adil la diaorang disamakan dengan yang bermasalah n dpt persepsi yang buruk...im also done my duty very well with ZERO discipline problem...dont judge a group by the majority..fikirlah sejenak,bro..ada juga pengawas yang berbakti kat sekolah n menjalankan tanggungjawab dgn cemerlang..lastly,congratulation kerana menyandang jawatan Ketua Pengawas n gud luck in handle ur own team..but dont forget ur main purpose to in SM Teknik Kuching is success in SPM..jgn lpa barisan fasilitor yang terlibat dlm pemilihan barisan MPP SM Teknik Kuching 2010/2011 Gudluck,Amirul..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??