Aku Kemalangan..| Kaki Tak Patah..Tangan Tak Cedera..Tapi Motorsikal Ku Parah!

Jam 6.30 pagi.

"Ah! Dah lewat nak pergi sekolah nie..." getus hati ku.

"Ma..Ayah..Abe pergi dulu deh...:" Aku bersalaman dengan mereka.

Masa kian berlalu..

Jam 6.45 pagi.

Aku mula menghidupkan motorsikal Ex5 milik ayahku..

Kerana aku merasakan akan terlewat sampai ke sekolah. Aku terus memecut dengan laju. Setibanya aku di trafik liight. Lampu merah! Aku berhenti lah... Tunggu 1 minit..

: Hijau:

Aku pun terus memecut dengan laju..Apabila sampai di sekolah..Aku cuba mengurangkan kelajuan... Sedikit demi sedikit dengan menekan brek.. Tiba--tiba..

" Eeeeeeeeeeeeeeetttttttttttttttt!! " Aku membrek..

Keadaan motorsikal tidak dapat dikawal..Tayar belakang tergelincir....

Tiba-tiba aku motorsikal yang aku bawa terbalik..

Aku terjelopok di atas jalan raya..Terbaring..Motorsikal ku parah..Sidemirror pecah...  Memang sakit lah... Tangan aku cedera..Kaki ku cedera..Motorsikal ku cacat sedikit...

Apa lah malang nasib hari nie...Pertama kali seumur hidup kemalangan..Selepas ini,tak nak dah bawak laju..tapi tadi bawak gak..Ahaks...Huhu.

Motorsikal dah la keluaran lama..Bila eksiden..lagi la tak syok nak bawak.. Tadi,aku bawa 100 km/j je..Tak laju kan? LC laju lagi..Hehe!

Ada hikmah dari kejadiaan ini.. Kalau lah tadi ada kereta yang bawak laju di belakang aku..Dah jadi arwah aku hari ini..Mungkin aku tak kan update blog lagi..Mungkin aku tak dapat merasa duit Nuff..Mesti aku tak dapat jumpa Mak bapak aku..

Yang paling penting..Mesti aku tak sempat bertaubat..Sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa dan Maha Pengasih.. Den nak bertaubat.....

11 comments:

Keyrill Eduardo Willeyhem berkata...

hisk2 amir... tulah, nasib baik aku tak pakai moto lgi!

Adha berkata...

bro aq faham ape ko rasa..moto cacat ok lagi tapi jangan kita yg cacat..err ko jatuh kat depan sekolah ke?..

AnWaRnAiM berkata...

smoga cepat smbuh..huhu

tengkorakemas berkata...

apsal Amir, ada pasir ke?tayar belakang dah botak ke?

hati2 beb naik moto..nanti ko nak merasa lagi lalu highway semua..

cikgu isza berkata...

alhamdulillah tak apa-apa..
semoga lebih berhati-hati..

tehr berkata...

lain kali hati2

nuriz berkata...

amir..bakpo kecek kelate hhehehe

DKosongLapan berkata...

Alhamdulillah takde ape...... AMir....moto tu bulih ganti....oghang tu tak bulih oooooo

Siti Wardah berkata...

sila2 la bertaubat . HAHA

Affan Ruslan berkata...

ALhamdulillah.
Tapi parents aku mmg tak bg bawak motor, mungkin sebab statistik menunjukkan ramai kemalangan motor. Apa2 pun ajal maut di tangan ALLAH SWT

akubiomed berkata...

Moto kalau rosak ada alat ganti kalau saudara tidak ada alat ganti. Tahu tak ujian kemalangan dibuat pada kelajuan 50km/j dan saudara kata 100km/j tak laju??

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??