Kerana Wajah Engkau

Aku terpaku...terpesona ketika melihat wajahmu...Namun tidaklah seghairah aku melihatmu buat kali pertama..

Wajahmu persis bab Puteri Gunung Ledang. Walaupun wajah sebenar Puteri Gunung Ledang itu tidak pernah ku tatapi namun wajah engkau mungkin setanding..

Bila hati engkau berbicara,luluhnya hatiku.Mula lah,timbul perasaan sayang..kasih dan mungkin cinta. Tetapi..apabila aku tahu kau hanyalah bersandiwara di sebalik wajahmu itu..Di sebalik tulisanmu itu.. 

Sungguh pedih rasanya..Bagaikan ditusuk berkali-kali.. "Argh! Kerna wajahmu aku tergoda...."

Di sebalik rasa cintanya aku terhadapmu.. Aku mula ingin mula mengenalimu.. Tetapi alangkah malangnya nasibku bahawa engkau tidak tidak wujud di alam nyata.

"Oh kekasih. Apakah sandiwara yang engkau mainkan?"

Dirimu bagaikan mimpi..Apabila terjaga..hilanglah ia. Apabila di gamati balik..susah untuk diingati...

Cintaku padamu mungkin seperti pasir di lautan..Pabila datangnya ombak..Terus membawa cinta ini bersamanya...

Selama ini..Aku terpaut akan bicaramu...

"Ah! Sungguh indah tutur bicaramu.."

Aku terpaut bukan kerana wajah..Tetapi kerana hati..

"Ya! Kerna hati..."

Andai aku terpaut kerna wajah... Andai suatu hati nanti..Wajahmu itu bukan milikmu? Apakah yang akan terjadi terhadapku??

"Argh! Pedihnya hati...sentapnya jiwa!"

Aku rela andai tidak tidak mengenali wajahmu..Aku rela andai cintaku berpaksi kerna tintamu...Biarkanlah aku hanyut dalam gelora cinta bayanganku....


*****

Selamat tinggal pada kenangan..Selamat tinggal pada kenangan..Terima kasih...Aku ucapkan untuk percintaan ini....


8 comments:

cikgu isza berkata...

melayan perasan di pagi yang hening?

DKosongLapan berkata...

Wah AMir...... ni terjiwaNG ke....memang melayan peghasaan ni??? bio kan kenangan tu berlalu..... jadikan sempadan...jadikan pengajaran....yg baik kite ambik.... yang bughuk kite tapih

tehr berkata...

bangun, amir
dah pagi ni
toksoh dok layan perasaan lagi...

wan muhamad berkata...

salam,wah amir berbicara ..yang lepas mjadi kenangan yang baru harus dikenang. :)

tengkorakemas berkata...

boleh buat novel ni..tryla buat dialog thriller pula hehe

alinac lover berkata...

bercinta dalam mimpi ke ek? ngeee

Mr. J pengeRindu berkata...

gheheh.. terkena pancing awek sarawak ke bro..

Anastasia Ann berkata...

apekah??? nak uji bakat jadi novelis dah boleh ni.. haippss ekekekeke

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??