Pelajar Sekolah Teknik/Vokasional Tidak Akan Menggunakan Baju Sekolah Bermula Tahun Hadapan|2011

Menurut sumber yang diperolehi daripada guru saya sendiri iaitu PK HEM. PK HEM dalam ceramahnya pada perhimpunan pagi sekolah tadi mengatakan bahawa bermula tahun hadapan. Kami,pelajar aliran vokasional tidak akan menggunakan baju sekolah lagi.

Pertukaran daripada menggunakan baju sekolah ini amat bagus sekali kerana

1. Pelajar tidak perlu menseterika baru sekolah pada sebelah malam dan pagi lagi.
2. Memudahkan pelajar menukar ke pakaian bengkel. 
3. Membezakan pelajar aliran teknik dan vokasional daripada pelajar sekolah biasa.
4. Kami kelihatan istimewa.

PK HEM mengatakan juga mengatakan bahawa baju berkenaan berwarna oren. Oren? Kenapa oren? Kerana semua kilang sudah menggunakan warna lain. Entah la.. Saya pun tidak pasti mengapa. Baju berwarna oren. Seluar pula berwarna hitam. Cuba bayangkan..Tentu kelihatan lebih segak dan profesional. Baju itu pula seperti baju kilang rasanya. Mudah dipakai dan ditukar.

Berhubung perkara ini. Saya dan rakan -rakan amat gembira sekali dengan pelaksaan yang baru ini. Semoga pelajar aliran teknik dan vokasional tidak dipandang enteng kerana selama ini masyarakat memikirkan bahawa pelajar teknik dan vokasional adalah pelajar yang kurang bijak. Itu kenyataanya.

Bagaimana pula perasaan anda? Mesti gembira juga kan? 


14 comments:

cikgu isza berkata...

pernyataan yang last..
musykil pula kerana nak masuk teknik bukanlah semudah yang disangkan dan memerlukan result yang baik..

pelajaran aliran vokasional pula menjadi pilihan IPT kerana kemahiran asa yang dimiliki..

bagus juga ada uniform sendiri.. yang pasti uniform putih seperti tak relevan pada zaman kini..

Hasrol Nizam berkata...

wah..nanti mesti budak2 sekolah biasa jeles.haha

Pendapat anda?
Sayang-buatkan abang air segelas

ijatnuar87 berkata...

yer...ambe ni sebagai bekas pelajar sekolah teknik amat bersetuju dengan cadangan ni...pasni xder la susah sgt biler nak masuk bengkel...baju tu pom lebih thn lasak,xder la serabut dengan tali leher ker,atau aper2 yg mengarot...& sudah tentu skali akan menampakkan ke hebatan pelajar teknik n vokasional...idup orang teknologi,hahahah

faeznaem berkata...

wow!
serious?
best giler..
aku tak de chance!

haha..
eh eh.. perengan ko yang last..

aku dah rase bagaimana org laen memandang rendah pelajar dari sekolah teknik.. aku dari sekola teknik.. dan aku bangga jadi bekas pelajar sekola teknik..

hidup sekola teknik! yay!

DKosongLapan berkata...

AMir....
awok ingatkan kome udah bulih bebas gune apeje baju yang kome suke...... tapi ghupenye ade baj ulain.....takpele...selagi selese dan takde isu bile pakei baju ni....ok jeee

Afizz berkata...

wah...bestnye....smart la warna oren ngan hitam....

noor afzan berkata...

uih, sape yang kata pelajar teknik n vokasional kurang bijak..
no no no..
bijak dan kreatif sebenarnya.
hype!

saya ex teknik juga.

ProfHariz berkata...

Satu perkara yang baik.. Memang terbaik.. Sebab mcm susah kot nak pakai baju sekolah.. Tapi selalu ada baju bengkel kan? dh mudah rasanya disitu :P

New Entry ProfHariz
Jom Kongsikan Sejarah 20102010 Korang

AnWaRnAiM berkata...

gilew bez~ huhu

Keyrill Eduardo Willeyhem berkata...

yes!!!

Sufi Tshirt Printing berkata...

memang lebih mudah la budak2 teknik n vokay lepas ni..xyah malam2 berebut nk gosok baju..masa pun dpt dijimatkan.. :)

Tanpa Nama berkata...

wahh ,, best nyerr ,, so taon dpn xyah pki bju mcm dak sklh laen la ea ,,
yuhoo !!!
sbnrnye klayakan untuk msok teknik mngikot kputusn pmr or priksa percubaan je ??

Tanpa Nama berkata...

cam cleaner jer bju bdax2 tknk ... aq ase bdax tknk msti malu nax pkai ..

Tanpa Nama berkata...

Betul tu aq sokong...

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??