Kalaulah Budu Dibuat Jus..

 Fuh! berselera i....

Kalaulah budu dibuat jus? Huh? menatang apa tue budu? sejenis makanan atau sejenis minuman atau sejenis binatang? haa..bagi yang tak tahu..sila ke sini ye....budu.

haa..dah tahu kan apa itu budu..semestinya budu itu minuman... kenapa minuman? haa... sebab aku minum selalu.. Dulu,aku tak minat budu nie... tapi bila dah try sekali... Hari-hari aku makan.... kau tak percaya? Cuba kau tanya Mak Long aku..dia yang jaga aku kat Kelantan dulu... tiap-tiap hari dia hidang nasi puteh,ikan rebus goreng + budu..wah! berselera giler aku... tak pernah jemu....

 Budu cap tere menjadi pilihan hati...

 Budu nie kaw-kaw gak...

ada tempoyak lagi sedap... fuh!

paling simple...

Sebenarnya budu nie banyak khasiat.. Pernah satu ketika dulu,aku pernah membaca surat khabar yang menyatakan yang budu nie awek muda..aku tak ingat surat khabar apa... tapi kalau nak tahu.. try cuba laa.... Khasiat Budu..

Tapi kan..alangkah bagusnya budu nie boleh dibuat jus... bila dahaga,beli kat kedai terus minum. lagi sadap! Fuh! tak dapat aku bayangkan nikmatnya sebotol jus budu... Hari-hari aku minum jus budu....Aku nak bagi cadangan lah kat syarikat minuman surugh buat jus budu nie.. mesti laku punya.....

Amir:Haa.... korang pernah rasa budu tak? silalah rasa ye.. sedap.... meleh air liur aku.... haha.. KALAU DAH CUBA,MESTI NAK LAGI... nyam..nyam...

5 comments:

shafiq berkata...

tempoyak la best.. sodap di makan bogitu sajo..haha..


http://belogbagus.blogspot.com/

TiKa LEh berkata...

aku mknlah gak budu tp xdelah kerap..tompoyak lg best..ehheh

Amir Izzat berkata...

shafiq@
yup.. tempoyak plg best.. sedap tak terhingga.....

Amir Izzat berkata...

Tika@
ye ek? asal mkn pun dah ok.... hehe....

Armyrule berkata...

bau budu weh sini...ahahaha...lamo dop make budu di kg...

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??