Kalau dah tak 'TAHAN'..kawin je laa....

Kucing sapo lah nie? bahaya-bahaya.. 'Tuan Borek,Kucing pun Rintik''.. haha

Duk termenung sorang sambil bertemankan laptop kesayangan ku ini.. Ditambah pula sambil mendengar lagu nasyid yang mendayu-dayu membuatkan aku terasa insaf apabila ku gamati benar-benar lirik lagu itu.. Tiab-tiba..aku teringat kata-kata ustaz pagi tadi. Kami orang belajar pasal Ciri-Ciri Mukmin Berjaya..
So,ada la sedikit sebanyak tentang  cara-cara nak jadi mukmin yang berjaya...

Belalang pun 'ON' gak.. hehe

Semolek-moleknya... 

Tapi aku nak cakap pasal nafsu nie.... Kawan-kawan sekalian... ustaz aku cakap.. kalau dah tak tahan tue kawin je la...pergi jabatan agama mintak kebenaran...Kalau dah gatal tahap kurap tue..pergilah.. xdek orang larang punyer... betul aku cakap nie..pergi lah..kesian plak aku tengok ada orang yang x 'tahan' nie...

Haa.. kalau ayah tak bagi plak.. senang je ... ugut ayah! haha.. CAKAP KAT AYAH..SAYA DAH TAK TAHAN AYAH..KALAU AYAH TAK BENARKAN..SAYA AKAN 'BUAT' GAK.. TANGGUNG LA DOSA SENDIRIK... macam mana? ada bran nak cuba???? hahaha...

MOral Of The Story: Kalau dah tak tahan tue..cepat2 la kawin ye.nak elakkan zina. barulah tak berdosa....dan tak bunuh anak luar nikah... eh..lepas tue ajak aku datang rumah.. terase plak nak makan nasi minyak......hehe... :)

4 comments:

dizzydude berkata...

hehe..comel kuceng tuu tengok buku :)

Amir Izzat berkata...

a'a lah.. kyusuk kucing tue baca.. haha...

kak ina kl berkata...

salam amir..nak kawin senang..nak cari duit payah..tanggungjawab selepas berumah tangga lagi susah tau..hanya orang-orang yang tabah ajer boleh tahan dengan cabaran.

lelaki selalunya tak bertanggungjawab..lepas ajer berzina ..pempuan kembung..dia tingalkan..sbb malu buang anak plk..berapa kali nak buat dosalah..
sorry terlebih sudah..

Amir Izzat berkata...

w'salam kak Ina.. erm..,betul tue..susah nak tanggung anak bini nih..

yup..tue lelaki yg jahat je..hnya menurut hawa nafsu..llaki yg baik xkan buat punya.. ustaz kata..alang2 nak buat zina..kawin terus lah nak elak dosa.. ^^

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??