Aduh! Abang Polis 'Berkeliaran'...

Wah..sudah malam rupanya..ingatkan masih petang.. Erm..,begini lah masa.. begitu pantas ia meninggalkan aku yang masih tercunggap cunggap keletihan dek aktiviti sekolah.. Dah la aku tak dapat tidur semalaman..menanti hari yang bakal menjelma..letih! letih! ini saja yang dapat aku katakan... Bangun pagi pukul 4.30 a.m.. siapkan diri.. nak pergi sekolah..pastu pukul 6.00 a.m dah nak kena ready turun rumah.. aku pergi sekolah guna motorsikal kesayanganku ayahku..

Guano Kiro nih Pok Cik Polis? Settle Lalu ko?

Tak terkejar aku dgn motor nie...

Cekap Dan Bergaya...

Hari nie agak lewat pulang ke rumah kerna mendengar ceramah 999 & bomba.. banyak ilmu yang aku dapat.. Tyme kat jalan raya tadi. Fuuh! Nasib memang malang hari nie.. abang polis merata-rata berkeliaran di pelusu penjuru. Rasa nervous mula menebal dalam diriku... ''Macam mana nie? Lesen tarak ada..lau kena saman..nak korek kat ne duit nie''...dah la ada orang kena 'surat nikah' free tadi..kesian dia.. tapi nasib bek la aku jumpa stesen minyak.. Leh nyorok-nyorok sikit.. Tapi kan..sejak kebelakangan ini.. abang polis selalu jalan-jalan yakni meronda-ronda kt seluruh tempat..kenapa ye?  Oh ya! lupa lak aku.. kan gaji dah naik.. kerja mesti la serius...komited dan dedikasi... ko guano gu?

Aku memang fobia dah lak pi sekolah esok ngan motorsikal .. kan kena 'surat nikah' baru ternganga mulut...
Apa-apa pun..abang polis hanya buat kerja dia je.. Aku nei yang tarak ada lesen..mestilah kena saman lau kena tahan macam mamat tadi.... YANG PENTING..KITA SOKONG PDRM...

Yang Benar,
AMir Izzat
Berkhidmat Untuk Negara..

Amir: Nak antor ko PDRM kojap lagi..sorat aduan nih.. hehe (gambar pakcik google)

9 comments:

Mr Kamikaze berkata...

Ya sokonglah polis kita...

Amir Izzat berkata...

yup.. sokong jgn xsokong..hehe

tehr berkata...

ambik lesen jangan tak ambik!

Amir Izzat berkata...

orait bos... haha..

FLORA berkata...

nice blog...........when u see my blog ..........comment me.........very eager 2 see ur comments

nisa berkata...

ingat buat lesen dl, br la nak g rempit pelahan2.. hehe, nt kne saman cian kene byr..

nisa berkata...

ingat buat lesen dl, br la nak g rempit pelahan2.. hehe, nt kne saman cian kene byr..

*~ eLiEnZ 87 ~* berkata...

ingt lah rakan2, rempit lah dengan bhati2.. hehe, ingt polis tsyg :D

Eqah Zaque Billetdoux berkata...

huhu. jangan nanti bila da ada lesen jd fobia sebab pernah kena saman. hak2

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??