Kita Sudah Mempersendakan agama laa...

Salam semua..... Amir teringat la kata-kata ustaz yang mengatakan kita sendiri sebenarnya mempersendakan agama...Sehubungan itu,marilah kita tengok perilaku kita yang mempersendakan agama...

  • Suka meninggalkan solat... dapat dosa free daa..... tak payah marah kat orang lain kalau mempersendakan cara solat kita kalau kita sendiri pun tak solat.
  • Tak pakai tudung... haa..yang nie amat ketara sekali.. korang boleh nilai sendirik.
  • tak tutup semua aurat.. Amir nak ingatkan disini..aurat seorang perempuan adalah seluruh tubuh badan kecuali muka dan tapak tangan.Oleh itu,kaki korang(perempuan) pun aurat.. lain kali kalau nak keluar rumah.. pakai stokin. Bagi yang lelaki,korang dah sedia maklum kan aurat korang? Lutut xleh dedah kan? jadi..kalau main bola..silalah pakai seluar panjang ye...time kasih..Amir sendirik pun tak pakai seluar pendek lepas lutut.. Ingat! Peraturan yang Allah buat adalah semolek moleknya..
  • Dan banyak lagi..kalau nak tahu lebih lanjut.....korang bukak balik buku teks agama korang... ada jawapannya...dan korang boleh menilai sendirik...Amir pun sedang dalam penginsafan diri.. hehe... semoga kita selalu diberkati Allah dan syiar Islam akan terus berkembang! insyaallah....
Nota: sudah masuk waktu solat.....

3 comments:

hans berkata...

mari berubah kearah yg lebih baik

Amir Izzat berkata...

yeah..jom kita berubah..

Amir Izzat berkata...

yeah..jom kita berubah..

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??