Adakah Dia Gembira Aku Berada Disisinya?



Semalam..aku tidak hadir ke sekolah..kemalasan dan kepenatan membuatkan aku lemah dan tidak terdaya untuk meneruskan perjalananku sebagai seorang pelajar.. Ditambah pula dengan masalah kerja sekolah,baju tidak diseterika..bangun lewat..menyumbang kepada ketidakhadiran aku di sekolah semalam..

Hari ini..aku hadir dengan perasaan yang bercampur baur..entah apa yang ku rasakan..sekejap ku rasa GEMBIRA..sekejap ku rasa SEDIH..sekejap ku rasa SAYANG dan RINDU... Hah! Rindu? Pada siapa...haa..tentulah pada gadis yang menjadi idamanku.....

Ku lihat raut wajahnya amat ceria sekali. Wah! Hatiku juga menjadi gembira.. Namun,apa yang membuatkan dia begitu ceria hari ini? Adakah kerana kehadiran aku yang telah lama menghilang..? Ceh! Perasan betul aku nie..Namun,aku mengharap dia gembira kerna aku berada disisinya... Dia mendekati aku...perlakuan si dia amat pelik sekali.. 

Aku merasakan ada sesuatu yang tidak kena.. selalunya.. dia akan menjauh dari aku.. Alaah.. senang cerita,dia macam tak suka la aku mendekati dia..tapi hari ini... dia yang MENDEKATI aku.. berdebar jantung...berdegub dengan kencang bagaikan kereta Formula 1 yang sedap memecut laju.. Fuh! Sukar untuk ku gambarkan perasaan ini.... JANGAN PULA ENGKAU DUSTAI AKU...

0 comments:

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??