Misteri Hero Jadian

Kelihatan seorang pemuda yang berbaju t-shirt biru tua. Berseluar jeans koyak di lutut. Pakaiannya agam comot namun perwatakannya boleh dikatakan baik nelalui wajahnya (aku bersangka baik). Pemuda itu seolah-olah terpukau dengan Menara Berkembar Petronas yang gah berdiri di hadapannya.

" Wow! Lagu nih rupa Kuala Lumpur.. Hebak gilos.." kata pemuda itu sambil tersengih-sengih melihat KLCC.

"Assalamualaikum be. Ambo nak tanya. Demo ni gilo ke sengih sorang-sorang ?" tanya aku.

" Err..err. Walaikumussalam. Eh,Mung sapo? Nok gojoh? Nyepak duo dah? Napar singge?? Boleh jah. Aku lamo doh tok try buah tomoiy Poksu Mat.." jawap pemuda itu dengan kasarnya.

Aku yang tergaman terus beredar dari situ. Diikutkan hati memang ku sahut cabarannya tetapi ku sedar bahawa aku ini belum merasai nikmat kahwin lagi. Naya aku.

Aku terus berjalan ke arah sepohon pokok sambil berfikir.

" Cets! Memang patut pun aku kena marah dah aku tanya dia gila ke tak. Hahaha!" omongku di dalam hati.

Sampai sahaja tempat yang dituju,aku lihat kiri dan kanan. Depan dan belakang. Atas dan bawah.

" Chantek! Kawasan selamat."

Aku pegang satu jam tangan azimat yang bewarna hjau yang dijumpai di tepi Tasik Titiwangsa tadi. Niat di hati ingin saja ku serahkan pada polis tetapi jam itu seolah-olah mempunyai kuasa yang menarik aku untuk mendekatinya.

" Eh,butang apa nie?" getus hatiku.

Tanpa membuang masa aku terus menekan butang itu. Tiba-tiba...........

" Arrrrrrrrrrrrrrrghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! Kepala aku sakit! Arghh!!!!!!"

*********************************************

Keadaan tiba-tiba menjadi gelap.

Kepala ku masih terasa sakit. Mataku berpinar-pinar.

"Aku dekat mana ni?? Mak! Mak! Tolong Abe Mak...." ku panggil ibuku namun tidak bersahut tetapi ternyata aku ini anak mak.

" Pruuuuuuuuuuuuutttttttttttt" Argh selesanya. Inilah kesanya melantak jering rebus pagi-pagi hari.
*Bau semerbak "kasturi" mula memasuki hidung.

" Haktuih! Busuknya!"  Ludah aku ke tepi. Tak sangka busuk gila baunya. 

******

Aku toleh kiri dan kanan. Bawah dan atas dan aku merasai satu perbezaan pada tubuhku. Aku dapat rasa satu kuasa yang hebat sekali. Tubuh badanku seoalah-olah Transformation II bergabung dengan robot Power Energy. Kuasa di tangan kananku seperti kuasa Iron Man Raja Lawak.(tak lawak) Kuasa di tangan kiriku pula seperti kuasa Ben Ashaari.. Eh! Ben 10. Rambut ku pula seperti Goku yang bertukar ke Super Saiya tahap tertinggi. 

" Huh? Macam Goku?"

Lalu aku meraba-raba punggungku.

" Fuuh! Nasib baik tak ada ekor.." 

Aku masukkan pula tanganku dalam seluar.
" Hah! Jumpa pun." Aku tersenyum sendirian kerana aku masih seorang lelaki.

"Kuasa apakah sebenarnya ini? Apa salah aku? Iya, aku tahu aku mengintai seorang aweks (Lisa) malam tadi di Kondominium BeatifulNara. Takkan samapi begitu sekali aku dihukum." fikirku kembali.

Erti kata lain aku dapat rasakan perbezaaan yang ketara sekali. 

" Siapakah aku? Aku ini apa? separa Robot ataupun memang manusia?" aku mula gusar. Jantung berdegung kencang. Tiba-tiba badan mula terasa panas. Kepala terasa dicucuk dengan jarum. Mataku semakin kabur dan terus kabur. Mataku berpinar-pinar dan aku terdengar bunyi tapak kaki dan terbau mintak wangi Silky Girl. 

Belum sempat aku menikmati bau itu. Aku terus tidak sedarkan diri..................... ( apa yang aku tahu dia seorang aweks! Yeppi!)

Suara latar: ( Adakah jejaka itu akan mengetahui siapakah diri dia yang sebenar? Tunggu pada episod akan datang. )

* Jom rehat sebentar bersama kit kat. Aku ada benda menarik untuk korang. Jom klik sini. Rugi tau tak klik...

4 comments:

Hans berkata...

nih bukan nak komen pasal entry nih
tapi nak komen pasal banner atas entry nih...
hehhe
nampak comel
tapi kenapa Belog?
bukan patutnya blog?

Blog Rollo De Pelicula

butterflies Lovers berkata...

alaaaa..berepisod ke?

D_08 berkata...

chaittt...tengah best layan...ade sambongan pulakkk....

Myra ^^ berkata...

alahhhhhhhhhhhhhhhhh .
bersambung pulakkkkkkk ~

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??