Gambar Majlis Ramah Tamah Aidilfitri (Sony Alpha 550)



Assalamualaikum! Beberapa hari yang lepas... Sekolah aku ada buat satu Majlis Ramah Tamah Aidilfitri. Jadi,majlis itu pun berlangsung lah. Aku bukan nak cerita pasal majlis nie. Aku just nak cerita pasal kamera DSLR. Sony Alpha 550.



Kamera nie la yang aku guna.. Gambar kat atas itu bukan di ambil oleh aku tetapi kawanku.. Ikmal Ridz. Nampak tak gambar yang first tue kabur? Haha! Gambar tue kabur sebab Sony Alpha 550 diset manual. Patutlah kena adjust di punya lens bila zoom. Tapi best ar pakai sony nie.. Senang sahaja. Namun,kalau aku ada duit. Aku beli Canon sahaja. Cuma konpius..Canon apakah yang sesuai.. 1000D atau 500D? Sila bagitahu aku...kamera permulaan.


Gambar ini pula..Aku yang ambil..Apa komen korang? Okay ke tidak? Nasib baik aku pandai adjust dia punya "kejelasan" kat lens tue.. Sebab ia kan manual. Kalau tak,kaburlah macam kebanyakan gambar yang diambil oleh Ikmal Ridz. Kesian dia..ramai dah yang tagih janji..tapi all of picture nampak kabur.. Kesian...


Tetapi tidak apa..baru nak jadi photographer..kan? Korang tahu tak..Masa aku guna DSLR Sony A550 nie..Senang sahaja nak guna..Tak ada lah susah sangat tetapi memerlukan kepakaran.. Ikmal Ridz cakap..Abang dia pun guna Sony.. Best lah..Lens pun banyak.. Ada orang cakap..Kalau nak beli lens..Ikur kawan.. Jadi,kawan aku pakai Sony.. So,kalau beli Sony..Mudah sikit..


Tapi...aku nak Canon jugak.. Ops! Ada orang cakap..Nikon mudah lagi nak guna.. Aduhai..Macam mana nie? Tapi kan..bila tengok kocek.. Seposen je ada..Hehe! Taun depan insyaAllah..beli kot..Dengan duit Nuff...Haha.



Enhanced by Zemanta

4 comments:

IKRAM berkata...

Ha izat.. T kau bley la share duit nuff kau ngn aku :D haha

kaizen shinobi berkata...

first sekali budget ko bpe?

hehehe

sebab baru2 nih, sebelum aq beli kamera, aq cari nasihat pakar, dan pakar tersebut sarankan nikon D3000 utk beginner.

so? aq sambar jeh... ngeh3

dan pakar itu ialah bapak aq sendiri, dia memang pakar dalam gambar menggambar nih... ngeh3

tengkorakemas berkata...

InsyaAllah dapatla ko beli nanti :)

shahrilhakime berkata...

ok sesangat tu Mir....teghutamenye gambo last tuuu....hehehe.... takpele...pelan2 kayoh...dapat le tu nanti Mirrrr

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??