Oh Idea..Datanglah Cepat!

Tempat: Di sekolah berhampiran blog pentadbiran.
Waktu: Awal pagi.

"Mirull..datang sini kejap.." panggil cikgu Armanizam.

"Ada apa cikgu?" soal saya.

" Nie ha..saya nak suruh awak buat banner untuk setiap kursus... Ada kertas tak?" jawap cikgu..

Lantas aku pun mengambil sehelai kertas dan memberikan kepada cikgu. Serta merta cikgu pun melukis lakaran banner itu.

"Oh...macam nie ke cikgu? Okeyh..Saya akan buat yang terbaik...." Selepas cikgu melakar banner itu..aku pun beredar.

******

Tempat: Dalam bilik di rumah ku..
Waktu: 4 petang.

Balik rumah...letak bag ..Aku terus mencari laptop ku. On kan dahulu. Selepas itu,bukak Adobe Photoshop CS5.

Hurm...aku berhenti sejenak... 

"Aduh...macam mana nak buat nie.....no idea..." keluh ku...

Yup,aku memang tidak ada idea... Tanpa membuang masa.. Aku cuba mempelajari tutorial di google. Tetapi belum sempat mencubanya..

Banner ini aku dapat buat cuma yang menjadikan ia susah sedikit. Aku tidak pandai mengabungkan gambar. Itu yang susah..Ditambah pula dengan kelembapan laptop ku ini..menjadikan aku geram.

Tetapi tidak apa. Aku sudah ada idea cuma tidak diterjemahkan lagi dalam bentuk gambar. Nantikan saja...

Nota: Kena belajar lagi nie. Design Tengkorak Emas memang best!

5 comments:

Unknown berkata...

fuhhh cs5 tu.. camne nak download dari dulu asyik download broken, pastu tak reti sangat nak guna... nak google, hurm sampai beranak pinak konform tak reti lagi lah. haha

ardinihumaira berkata...

hehe...
dni pun takde idea ni

ISZA berkata...

ingatkan idea nak berblog tadi..

Mr.J berkata...

teringin nak beljar tapi masa xpernah ada.. btw thank banner tu cun!

tehr berkata...

minum dulu amir, jap lagi idea datang

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??