Pegawai Imigresen Yang Terima Rasuah Memang Nak Gadai Maruah Negara! | Kenakan ISA Sahaja!

Assalamualaikum w.b.t. Terima kasih kepada anda yang sudi menjengah blog saya dah membaca penulisan saya. InsyAllah,saya pasti akan menyediakan artikel atau entri yang akan membuka minda anda. Menulis kerana Allah.

Baiklah. Berhubung kes pegawai imigesen yang menerima rasuah ini. Hal ini amat membimbangkan selagi. Daripada apa yang saya baca dalam akhbar tempoh hari. Ada pegawai imigresen yang menerima rasuah sehingga RM2 000 ribu sebulan. (kalau salah sila berbetulkan.). Kalau orang putih dengar mesti diorang kata "What the hell!!". Kalau orang kita kata "Gilo babi nok mampus!" . Apa kata anda? " MasyaAllah....teruk!"

Memang teruk pegawai penguat kuasa ini. Kerana duit maruah negara tergadai. Sudah la banyak warga asing berlambak di Malaysia.Apabila berjalan-jalan dengan keluarga di bandar,mesti terjumpa warga asing ini yang kebanyakkan datang dari Indonesia. Kalau yang datang itu baik,tak apa. Ini tidak,membuat kerosakan sahaja!

Jadi,saranan saya berhubung perkara ini. Sila kenakan ISA kepada pegawai penguat kuasa ini. Biar mereka sedar betapa beratnya kesalahan meraka. Saya tidak mahu pisang berbuah dua kali. Kerajaan serta semua pihak harus pandang perkara ini.Hanya kenakan tindakan ISA saja! Kalau tidak,pihak atasan mesti memilih kasih. 

Hukuman yang berat harus dikenakan. Tidak cukup saja melakukan 'pembersihan'. Sila rujuk berita ini. (sila klik)

Kasihan rakyat kita yang semakin hari semakin takut untuk keluar rumah. Sudah berlambak rakyat asing di negara kita. Jangan pula bila suatu hari kelak,rakyat asing lebih banyak dari rakyat tempatan.

Apa pula pendapat anda? Apakah cara yang terbaik untuk mengelakkan hal ini daripada terus berlaku?

1 comments:

tengkorakemas berkata...

masyarakat pun perlu sama membantu, jangan turut bekerjasama menggalakkan kemasukan pendatang, guna orang dalam la apela demi mengaut keuntungan jadi org tengah..

pegawai kastam pula, ada ape2 cite tak?

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??