Sinopsis|Pelakon|Tiket Muzikal Tun Mahathir





Siapa dah tengok Muzikal Tun Mahathir? Kalau belum,rasanya belum terlambat lagi.
Tajuk : Muzikal Tun Mahathir
Produksi : Istana Budaya, CTRA Production & Persatuan Penulis Wanita Malaysia (PPWM)
Kategori : Teater
Tempat : Panggung Sari, Istana Budaya
Tarikh : 24 September – 4 Oktober 2010
Masa : 3.00 petang (25 September, 2 & 3 Oktober 2010) dan 8.30 malam (24 September - 4 Oktober 2010).



Jom kita lihat Sinopsis teater ini. Sinopsis Muzikal Tun Mahathir.
Menceritakan bagaimana kehidupan zaman kanak-kanak, keluarga, rakan-rakan, pendidikan, penjajahan dan segalanya yang menjadi motivasi kepada Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk menjadi pemimpin yang ulung. Sifat kepimpinan beliau terserlah sejak zaman kanak-kanak lagi. Beliau mengetuai penentangan terhadap Malayan Union dan kemasukan tentera Jepun.

Perjalanan hidup sebagai seorang doktor Melayu yang ingin membantu bangsanya dan ahli politik yang ada pasang surut juga ditampilkan. Begitu juga tentang dilema dan kejayaan yang digapainya semasa menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun. Keseluruhannya digambarkan dalam bentuk dialog, lirik lagu dan gerak yang disesuaikan dengan fakta sebenar yang diperakukan oleh Tun Mahathir sendiri.

*****



Wah! Sudah tentu menarik kan? Tetapi saya tidak dapat pergi lah. Baiklah. Barisan pelakonnya pula ialah Esma Daniel,Zizan Nin,Erra Fazira,Datuk Jalaluddin Hassan,Erma Fatimah,Mohd Shafieq Shazwan,Ako Mustapha, dan Zaibo.



Jadi,kepada sesiapa yang ingin melihat teater Muzikal Tun Mahathir. Senang sahaja. Harga tiket pun murah antara  RM32, RM52, RM82, RM102 & RM152.

Untuk Tempahan/Pembelian Online : www.ticket2u.biz atau hubungi hotline : 03-41498600. Untuk maklumat lanjut pula silalah ambil alamat  Box Office, Istana Budaya,Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur dan nombor telefon., 03-40265558.


Ha,macam mana? Nak pergi ke tidak? Kalau dapat,baguslah. Sudah pasti teater ini menarik kerana berkisarkan tokoh negara kita yang amat disanjungi.

3 comments:

tehr berkata...

tentu sahaja tak dapat pergi
saya tinggal di hujung sempadan siam ni
jauh kan?

abigemok berkata...

huhu.. mesti best ni kan? huhu
ko nak belanja aku x? hihi

shahrilhakime berkata...

cantik lagi lagi...kalo deme buat roadshow......at least sape yg tak dapat nak pegi show dekat KL....bulih pegi nanti...

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??