Syarat Dan Peraturan Untuk Membuka Aurat Di Khalayak Ramai

( Hari ini sangat penat. Hari -hari pun penat)

Bismillah. Dewasa ini, kalau kita berjalan-jalan di mana-mana sahaja pasti kita akan terlihat pelbagai gaya pakaian yang dipakai. Kalau yang bukan Islam itu tidak kisahlah kerana mungkin mereka tidak mengetahui berkenaan AURAT. Tetapi yang beragama ISLAM ini, dedah sana dedah ini.

Umumnya mengetahui bahawa mendedahkan aurat kepada yang bukan muhrim(khalayak ramai) itu berdosa dan haram. Jadi, kalau buat, maka dosa akan bertambah. Bila dosa bertambah, maka peratus untuk masuk NERAKA itu tinggi. Tetapi yang peliknya, bila ditanya "Awak nak masuk Syurga ke Neraka?" Jawap si dia " Mestillah Syurga.:" Dan bila ditanya " Apa awak buat untuk masuk Syurga?"  Terkebil-terkebil kebil pulak nak jawap. Aiyaaa..

Huh? Tak faham lagi ke?

Macam ini la. 

Ada seorang budak nama Ali, dia nak makan burger Kak Limah. Tapi Ali tak mahu keluar rumah nak pergi kedai Kak Limah. Adakah burger itu akan datang bergolek kepada Ali? Tidak bukan!

Macam itu dengan Syurga, kalau hendak Syurga, jadi kita cari jalan macam mana nak masuk Syurga. Nak nak Syurga pun tak apa. Allah itu Maha Adil. Kalau orang itu tidak mahu Syurga, Allah kasi Neraka. Adilkan Allah? Tapi kena ingat Neraka ini untuk mereka yang mengingkari perintah Allah, kan? kan? Rasa macam Ustaz Amir la pulak. Hehehe!

Kalau berbincang pasal AURAT ini memang tak habis lah sebab pemikiran rakyat Malaysia(orang Islam) kita yang kononnya bijaksana serta berwawasan serta pemikiran maju ke depan ini sukar hendak terima bahawa aurat perempuan ialah seluruh tubuh badan kecuali tapak tangan serta muka dan aurat lelaki dari pusat sampai ke lutut. Tapi itulah kalau kita cakap apa-apa pun mereka yang dangkal ini pasti akan menegakkan benang yang basah. Allah cakap jangan dedah aurat, jangan dedah ler. Ini tidak, makin tunjuk adalah.

Tetapi aku memang tabik(songsang) la dengan mereka yang berani mendedahkan aurat sebab mereka ini beraninakmampus melawan kalam Allah. Apatah kali nasihat manusia yang hina dan dina seperti aku ini. Lagi la tak makan saman. Ok! Meh kita tengok syarat-syarat dan peraturan yang mesti korang(yang suka buka aurat) ikut sentiasa. 

Syarat- Syarat.

1. Jangan hidup di bumi dan alam cakerawala Allah.

2. Badan mestilah kalis api Neraka yang panasnya tidak terperit.

3. Sila cari Tuhan lain selain Allah kalau ada. ( Tiada Tuhan yang disembah melainkan Allah)

Peraturan.

1. Mestilah berbogel. Alang-alang menyeluk pekasam biarlah sampai ke pangkal lengan.

2. Jangan membeli pakaian untuk menutup badan. Bakar semua pakaian.

3. Jangan jejak kaki di alam ini.

Jeng jeng. Itu ke lah syarat dan peraturannya. Kalau korang rasa mudah, sila ikutlah. Aku tak cakap yang korang mesti ikut tetapi itulah peraturan. Aku tidak menyalahkan sepenuhnya mereka yang membuka aurat mungkin kerana belum sampai lagi hidayah kepada mereka. Mungkin salah mak bapak.(memang pun!)

" Ya Allah, hamba memohon kepadaMU. Berikanlah hidayah dan petunjuk dalam jiwa-jiwa kami agar kami sentiasa mengikuti suruhanMu dan meninggalkan laranganMu."

Aku harap sesangat mereka yang suka mendedahkan aurat ini kembali ke jalan yang benar agar suasana masyarakat kita ini benar-benar membuktikan gaya perpakain orang Islam. Aku hairan la kenapa orang Melayu mudah sangat terikut gaya berpakaian dan perangai orang bukan Islam di tempat aku dan dimana mana sahajalah. Tapi orang bukan Islam tak pun terikut dengan kita (sifat orang Islam). 

" Ya Allah, kau tabahkanlah jiwaku menghadapi dugaanmu"

Jadi, kalau rasa diri hendak membuka aurat sila ikut syarat itu ye. Kalau rasa syarat dan peraturan itu ketat sangat, jadi tak usahlah membuka aurat kan senang... 

Nota fikiran:

- Apa motif perempuan pakai baju nipis lepas itu nampak bra warna biru???
- Tak boleh ke kalau bermain bola sepak pakai seluar pendek lepas lutut????
- Tak boleh ke ikut hukum Allah?
- Siapa kita nak lawan Allah? Ada kuasa ke kita?
- Kalau yang jahil, kita bagitahu tetapi yang bodoh sombong??? Macam mana?
- Perempuan zaman sekarang berlagak nak mampus terutama yang remaja di tempat aku la. Tak semua.
- Kalau aku renung buah dada gadis yang berpakaian seksi yang mampustempahneraka patut ke aku yang bersalah? Kalau aku dapat tahan tak apa lah, ini susah ler. Tapi yang hairan lelaki yang dipersalahkan.

Dunia oh dunia. Walaupun zaman sekarang sudah maju, manusia makin mundur. Suka benar menegakkan benang yang basah. Hendak kata bodoh tidak, tetapi bukankah bodoh kalau begitu??? 

Nota: Aku tulis sebab aku nak menulis. Kalau ada terkasar bahawa, maafkanlah aku dan aku tahu bahawa blog bukan tempat untuk berdakwah tetapi ia sekadar catatan dan nasihat untuk orang yang tidak mengetahui.

Nabi ada bersabda " Sampaikanlah pesanku walaupun satu ayat"

Kalau aku tak nasihat orang yang Jahil ni tentu aku akan masuk Neraka sebab aku pun ada tugas berdakwah.


3 comments:

Nurulizzah Hidayah binti Musa berkata...

SALAM...

entri bagus :) tambah pahala

DKosongLapan berkata...

Bagoih le AMir.... mike ingat pasei ni...bukan ape..... oghang sekaghang ni dah tak takot tuhan.....

my5xurra berkata...

Alhmdllh, entry berisi smbil brdakwah. buleh share kt blog x? syukran.

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??