Haruskah Ku Turuti Nafsu Ini?

Aku dalam dilema.
Tersepit antara dosa dan pahala.
Tersepit antara kata-kata aku dulu.
Tersepit antara Syurga atau Neraka.

Mana yang harus ku pilih....
Aku keliru....

Dan aku tewas pada nafsu ini.
Ibarat menjilat ludah sendiri..aku turuti jua.
Ingin benar aku lepaskan ia tetapi hati ini terasa berat sekali.
Takut ada pihak yang terluka.

Tapi dosa tetap dosa.
Haram tetap haram.
Mana mungkin aku hidup begini.

Ya! Dulu bertekad tidak akan mengikuti jejak kawan-kawan ku...
Namun aku tewas jua..
Apakah yang harus aku lakukan??

Ya Allah,
Masih adakah kesempatan untukku memohon ampun kepadaMu setelah apa yang ku lakukan?
 Bantuilah aku ya Allah..

Erm...

Nafsu ini...hanya keseronokan di dunia. 
Aku tahu kebenarannya tetapi aku ingkar.

Aku dalam dilema..hendak lepaskan ia..terasa payah sekali...
Aku takut....
Andai saat maut menjemputku...
Aku belum sempat memohon ampun...
Aku takut......

Dimanakah tempat tinggalku kelak.
Syurga atau Neraka?
Andai Syurga..layakkah aku?
Andai Neraka..masihkan ada kesempatan itu??
Nafsu ini..terus memerangkap aku..
Dan syaitan terus berkata " Tidak apa...dunia belum kiamat lagi. Kau enjoy lah puas-puas!"

Argh! Itu hanya omongan kosong! 
Aku yakin aku mampu berubah!

Dan aku tahu akan perjanjian aku dengan Allah Penguasa Sekalian Alam. Pemilik Langit dan Bumi ketika manusia mula dilahirkan.
Aku akur dan patuh...

Nyah kau nafsu!
Aku tidak akan turuti kau lagi.....

3 comments:

hana berkata...

kerana nafsu hidup binasa..
kene pandai kawal nafsu..
=D

Unknown berkata...

bersabar ek....mmg susah..tapi bila lame2...ok...bykkn berdoa dgn Allah

Unknown berkata...

makin pink pulak aish tgk blog ni..heee

Catat Ulasan

Awak komen je dengan ikhlas. Tak paksa pun. Amir pun tak pasti dapat ke tidak balas komen tu. Sibuk gilak-gilak bah! Ko guano gu? Bereh??